رتبه مشاور معماری و شهرسازی

اخذ رتبه مشاور معماری و شهرسازی

اخذ رتبه مشاور معماری و شهرسازی

معیار اصلی ارزیابی شرکت های مشاوره در سطح کشور رتبه شرکت است. در شرکت های مهندسی مشاور، تکمیل و ارتقای رتبه مشاوران شهرسازی و معماری بسیار اهمیت دارد. اخذ رتبه مشاور معماری و شهرسازی در پایه های یک تا سه با هدف بهینه سازی فعالیت انجام می شود. متقاضیان ابتدا درخواست اخذ رتبه سه را می دهند. سپس برای ارتقا رتبه اقدام کنند. رتبه مشاور معماری و شهرسازی یک گواهینامه رسمی است. این گواهی توسط سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور به شرکت اعطا می شود.

 

 اخذ رتبه مشاور معماری و شهرسازی

اخذ رتبه مشاور معماری و شهرسازی

 

 

رتبه مشاور معماری و شهرسازی

رتبه مشاور برای ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه مطالعات، طراحی و نظارت بر اجرای پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این رتبه نشان دهنده صلاحیت فنی و تخصصی مشاور است. فعالان در این زمینه با اخذ این رتبه امکان ارائه خدمات مشاوره ای مطابق با استانداردهای لازم را نشان می دهند. شرکت های دارای رتبه یک از سازمان مربوطه در بهترین سطح از رتبه بندی قرار دارند. این شرکت ها از لحاظ سطح کیفی و کمی نیز در بالاترین سطح قرار دارند.

رتبه مشاور معماری و شهرسازی

رتبه مشاور معماری و شهرسازی

 

 

 

اولویت رشته‌های تحصیلی

برای اخذ رتبه مشاور سه اولویت در رشته های تحصیلی معماری و شهرسازی داریم. در فرآیند اخذ رتبه مشاور معماری و شهرسازی اولویت یک بالاترین اولویت است. اولویت سه پایین ترین اولویت است. در ادامه اولویت ها برای تخصص های شهرسازی و معماری را ذکر می کنیم.

 

 

اولویت های رشته های تحصیلی شهرسازی

*معماری – شهرسازی – طراحی شهری – برنامه ریزی روستایی، شهری و منطقه ای اولویت یک را دارند.
*اولویت دو: نامه ریزی اجتماعی – برنامه ریزی حمل و نقل(ترافیک) – جغرافیای شهری – جامعه شناسی، علوم اجتماعی
*اولویت سه: محیط زیست، اقتصاد شهری، مدیریت شهری – طراحی محیط و منظر – اقتصاد – زمین شناسی، نقشه برداری GIS – باستان شناسی – جغرافیا – برنامه ریزی گردشگری

 

 

اولویت های رشته های تحصیلی معماری داخلی

*معماری داخی برای اولویت یک
*رشته معماری برای اولویت دو
*اولویت سه سازه، زلزله – راه و ساختمان، عمران – مکانیک – برق (تمام گرایش ها) – محیط زیست

 

 

اولویت رشته‌های تحصیلی طراحی شهری

*رشته های معماری و طراحی شهری اولویت یک را به خود اختصاص می دهند.
*اولویت دو: برنامه ریزی اجتماعی – برنامه‌ریزی حمل و نقل (ترافیک) – شهرسازی – محیط زیست – طراحی محیط و منظر – برنامه‌ریزی شهری و روستایی
*اولویت سه: راه و ساختمان، عمران – سازه، زلزله – جغرافیای شهری – برق (کلیه گرایش ها) – اقتصاد شهری، مدیریت شهری – جامعه شناسی، علوم اجتماعی – برنامه ریزی گردشگری – اقتصاد – زمین شناسی، نقشه برداری، سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS)

 

 

شرایط اخذ رتبه مشاور معماری و شهرسازی

برای اخذ رتبه مشاور معماری و شهرسازی، بعد از تاسیس شرکت، باید افرادی با رشته تحصیلی مرتبط داشت. در بالا رشته های تحصیلی برای گروه های معماری و شهرسازی را ذکر کردیم. حداقل یکی از افراد حاضر باید دارای مدرک تحصیلی با اولویت دو باشد. یکی دیگر از اعضای شرکت باید در رشته های تحصیلی با اولویت سه فارغ التحصیل باشد. باید به تفاوت در اولویت بندی رشته های تحصیلی در هر شاخه توجه کرد.

در شرکت مشاور باید افراد در سمت هیات مدیره، حداقل دو سوم اعضای آن باید دارای مدرک مهندسی فنی باشند. اعضای هیات مدیره طبق قوانین مربوط به رتبه بندی شرکت مشاور باید دارای سابقه کاری هفت ساله در رشته شهرسازی و معماری باشد. اعضای دیگر هیات مدیره پنج سال و یک مهندس با چهار سال سابقه داشته باشد. برای کلیه مهندسین دارای سابقه کاری بیمه هم رد شده باشد. مهندسین باید فیش های پرداختی مبنی بر پرداخت بیمه در هر دوره را هم ارائه کنند. یکی دیگر از اعضا هم باید دارای مدرک مهندسی فنی در رشته مرتبط به فعالیت خود در شرکت باشد. این فرد نیاز به سابقه کاری ندارد. در هیات مدیره باید دو نفر نیروی فنی مهندسی فعال باشند. طبق مقررات رتبه بندی شرکت مشاور این دو نفر باید دارای سه سال سابقه کاری باشند.

شرایط و مدارک زیر نیز علاوه بر موارد بالا مورد نیاز است:
*سابقه کاری در شرکت های رتبه دار
*سابقه کاری در شرکت های با زمینه فعالیت مشابه
*میزان سابقه کاری با بیمه فرد یکسان باشد.
*مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی
*مدرک تحصیلی با اولویت بالا
*ارائه گواهی اشتغال به کار از شرکت های قبلی
*فرد امتیاز آور دارای سمت های دولتی نباشد.
*ارائه مدارک شناسایی از جمله، کپی کارت ملی و شناسنامه
*ارائه کپی برابر با اصل مدرک تحصیلی

مدارک اخذ رتبه مشاور معماری و شهرسازی

*گواهی رتبه در صورت اخذ رتبه از قبل
*برای شرکت های حقوقی، صورتجلسه سهامداران
*مدارک شناسایی و تحصیلی متقاضیان
*مدارک تحصیلی برای بازدید کارشناسان سازمان
*گواهی تامین اجتماعی
*اساسنامه، روزنامه رسمی، تقاضانامه و شرکت نامه، تغییرات مربوط به آن در هر دوره ای
*تعهدنامه عدم دخالت کارمندان دولت
* ارائه سوابق بیمه با استعلام از سازمان بیمه، برای ارائه مستندات.
سوابق بیمه باید از سازمان بیمه افراد اطلاعات لازم را مانند، تاریخ شروع و پایان بیمه و نام شرکت های طرف قرارداد را باید دریافت کنند.
*آدرس محل اقامت و شماره تماس افراد امتیازآور و سهامدارانی که پنج درصد از سهام شرکت را دارند.
*مشخصات مربوط به شرکت اعم از آدرس و مشخصات ملک، سند مالکیت یا اجاره نامه مکان مربوطه
*ارائه سر برگ رسمی شرکت که شامل سه نسخه است.
*گزارش حسابرس رسمی و اظهار نامه مالیاتی را ارائه کنند.
*قراردادهای شرکت در پانزده سال گذشته همراه با همه گزارش های حساب
*گواهی کار کارکنان از شرکت های قبلی با ذکر مدت شروع و پایان کاری در گواهی کار.

 

 

 

ارتقا و تمدید رتبه مشاور معماری و شهرسازی

با اخذ رتبه مشاور معماری و شهرسازی، توان و صلاحیت مشاوران برای انجام مطالعات، نظارت بر اجرای امور عمرانی و همچنین طراحی شهرها و… تایید می شود. مشتری به شرکت های دارای رتبه اطمینان بیشتری دارد. برای ارتقا رتبه باید امتیاز و رتبه لازم را بدست آورد. این امتیازها از قراردادها و پروژه های کاری و همچنین مهندسین باتجربه امتیازآور کسب می شود.
برای ارتقا رتبه ابتدا باید مدارک مربوط به کلیه پروژه ها را در سامانه آپلود کرد. بعد از بررسی مدارک مراحل قانونی کسب رتبه را طی می کنید. مهم ترین بخش ارتقا رتبه همان قراردادهای پروژه ها است. یکی از اصلی ترین شرایط ارتقا رتبه داشتن پروژه هایی در دو سال گذشته با موضوع مرتبط است. همچنین برای ارتقا این رتبه اعضای هیات مدیره باید دو سوم همان افراد قبلی در موقع اخذ رتبه باشند.
رتبه مشاور معماری و شهرسازی را بعد از دو سال باید تمدید یا ارتقا داد. این تمدید در صورتی که صلاحیت شرکت برای انجام امور مشاوره ای تایید شود صورت می گیرد. تمدید گواهی نامه های مربوط به صلاحیت پیمانکاران در صورتی که تغییری در نوع فعالیت، توان مالی و فنی ایجاد کرده باشند.

 

 

 

 

ثبت نارین مشاور شما در تمام مراحل می باشد، برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه ثبت شرکت با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



©2021 ثبت نارین | سامانه تخصصی ثبت شرکت, ثبت برند و رتبه بندی شرکت ها