ثبت شرکت مختلط غیرسهامی

ثبت شرکت مختلط غیر سهامی

ثبت شرکت مختلط غیر سهامی,در این مطلب به معرفی شرکت مختلط غیر سهامی پرداخته و انواع آن،مدارک مورد نیاز و شرایط لازم برای ثبت شرکت را عنوان میکنیم.

 

ثبت شرکت مختلط غیرسهامی

شرکت مختلط یا شرکت غیر سهامی (به انگلیسی: Limited Partnership) گونه‌ای شرکت تضامنی است، که در آن چندین شخص به صورت مشترک، فعالیت‌های کارآفرینی مستقلی را، تحت نام یک شرکت اجرا می‌کنند. در مشارکت محدود، تعهدات یک یا چندین شریک در قبال بستانکاران این شرکت، محدود به سرمایه‌های آنان در شرکت است، (شرکای محدود) در حالی‌که دیگر شرکاء شخصاً در قبال بدهی شرکت، مسئولیت دارند، که این موضوع، مشارکت محدود را از شرکت تضامنی با مسئولیت محدود متمایز می‌نماید.

ثبت شرکت مختلط غیرسهامی

انواع شرکت‌های مختلط

در قانون تجارت ایران شرکت‌های مختلط با دو نوع مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی تقسیم‌بندی شده‌اند که هر کدام قوانین منحصر به خود را دارند. از همین رو توضیح شرکت‌های مختلط باید دو نوع آن را مورد بررسی قرار دهیم.

 

شرکت‌های مختلط غیر سهامی، شرکت‌هایی هستند که برای امور تجاری و با یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود و بدون انتشار سهام تشکیل می‌شوند.

 

در مقابل شرکت‌های مختلط سهامی با یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک سهامی ایجاد می‌شوند. شرکا سهامی کسانی هستند که سرمایه آن‌ها به صورت سهام درآمده و مسئولیت هر کسی بر اساس سهامی است که در شرکت وارد کرده‌است. اما مسئولیت شرکا ضامن در مقابل طلبکاران و روابط آن‌ها با یک دیگر درست مشابه قوانین شرکت تضامنی محاسبه می‌شوند.

ثبت شرکت مختلط غیرسهامی

– مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مختلط غیرسهامی :

۱) یک نسخه‌ی مصدق از شرکت نامه
۲) یک نسخه‌ی مصدق از اساسنامه (اگر باشد)
۳) اسامی شرکت یا شرکای ضامن که سمت مدیریت دارند.

 

برای دریافت مشاوره رایگان جهت ثبت شرکت با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



©2021 ثبت نارین | سامانه تخصصی ثبت شرکت, ثبت برند و رتبه بندی شرکت ها