اخذ رتبه پیمانکاری نیرو

اخذ رتبه پیمانکاری نیرو

اخذ رتبه پیمانکاری نیرو

یکی از معیارهای ارزیابی توانایی شرکت های پیمانکاری برای پروژه های مربوط به تولید، توزیع و انتقال نیرو، رتبه پیمانکاری نیرو است. برای اخذ رتبه پیمانکاری نیرو باید توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اقدام کرد. رشته نیرو مربوط به تولید، توزیع و انتقال نیرو اعم از نیروگاه ها، نیروگاه های با انرژی تجدیدپذیر، شبکه های برق، پست های توزیع و نظایر آن است. فعالیت های اصلی رشته نیرو شامل موارد زیر است:

*تولید و توزیع نیرو

*نیروگاه ها و شبکه های انرژی و برق

*پست های توزیع و…

 

اخذ رتبه پیمانکاری نیرو

اخذ رتبه پیمانکاری نیرو

 

اخذ رتبه پیمانکاری نیرو

یکی از حوزه های تخصصی و مهم در پروژه های دولتی، حوزه نیرو است. برای اخذ رتبه پیمانکاری نیرو ابتدا باید شرکت تاسیس کرد. این شرکت باید حداقل دو سوم اعضای آن دارای مدرک کارشناسی باشند. مجموع سوابق بیمه اعضا در رشته نیرو شش سال (هر نفر سه سال) است. در صورتی که یکی از اعضا دارای هفت سال سابقه بیمه در یکی از رشته های اصلی باشد، سابقه سایر اعضا الزامی نیست. بعد از بررسی اطلاعات و مدارک مورد نیاز توسط سازمان تعیین صلاحیت شده و رتبه پیمانکاری نیرو صادر می شود. برای شرکت های فعال در زمینه نیرو رتبه یک تا پنج است. دریافت رتبه پنج نیرو برای شرکت مربوطه حداقل شرایط لازم نیاز است. دریافت رتبه یک از لحاظ کیفی و کمی در بالاترین سطح قرار دارد. بنابراین رتبه یک ضامن موفقیت شرکت در اخذ پروژه های مهم دولتی است.

 

 

مزایای اخذ رتبه پیمانکاری نیرو

انجام پروژه های بزرگ دولتی، سازمان ها و ارگان های دولتی تنها توسط شرکت های دارای رتبه انجام می شود. رتبه پیمانکاری نشان دهنده سطح کیفی، توانایی و سابقه شرکت بر اساس معیارهای خاص سازمان برنامه و بودجه کشور است. یکی از مهم ترین مزیت های اخذ رتبه نیرو، شرکت در مناقضات و مزایدات بزرگ است. با اخذ رتبه پیمانکاری نیرو در پایه های بالاتر شانس بیشتری در مزایدات و مناقضات خواهید داشت.

یکی دیگر از مزایای اخذ رتبه پیمانکاری نیرو، افزایش اعتبار شرکت، و همچنین جلب اعتماد متقاضیان برای انجام پروژه است. همچمین اخذ رتبه پیمانکاری باعث جلب اعتماد بانک ها و موسسات مالی برای اعطای وام و تسهیلات بانکی می شود. شرکت های رتبه دار، در مقایسه با شرکت های فاقد رتبه در اولویت قرار می گیرند.

 

 

شرایط اخذ 

شرایط زیر را برای اخذ رتبه پنج پیمانکاری باید دارا بود:

*سابقه مدیران باید شش سال باشد. درواقع باید شرکت دو مهندس امتیازآور با رشته مرتبط در هیات مدیره داشته باشد.

*دو سوم اعضای شرکت باید حداقل مرزک لیسانس داشته باشند.

*یکی از مهندسین، حداقل دارای هفت سال سابقه بیمه و مدرک تحصیلی مرتبط در حوزه نیرو باشد.

*ارسال مدارک و ثبت درخواست در سامانه ساجات

*ارائه کد اقتصادی و کد کارگاهی

*سوابق کاری مرتبط در حیطه های برق و تاسیسات، ابزار دقیق، مخابرات، مهندسی دریا و… داشته باشند.

*عدم حضور اعضا هیات مدیره در شرکت های دولتی

 

 

مراحل اخذ رتبه پیمانکاری نیرو

بعد از ثبت شرکت در زمینه تولید، توزیع و انتقال برای اخذ رتبه پیمانکاری نیرو باید اقدام کرد. مراحل اخذ این رتبه بعد از ثبت نام در سامانه ساجات به شرح زیر است:

*ارائه و تهیه مدارک لازم (مدارک شرکت، مدارک هویتی اعضا، کپی مدارک تحصیلی و بیمه ای مدیران و پرسنل، آخرین اظهارنامه مالیاتی، قراردادهای شرکت به همراه مستندات مالی آنها)

*بعد از تشکیل پرونده، درخواست شما به کارشناسان مربوطه ارسال می شود.

*اگر مدارک و شرایط شما مورد تایید سازمان باشد، درخواست شما تایید می شود. بعد از تایید در صف صدور گواهی صلاحیت پیمانکاری قرار می گیرد. زمان صدور گواهی رتبه یک الی دو هفته است. در صورت رد درخواست شما در سامانه ساجات به اطلاع شما خواهد رسید.

*میتوان رفع نواقص و تامین شرایط مورد نیاز را انجام داد. سپس مجدد درخواست خود را صادر و برای اخذ رتبه اقدام کرد.

 

 

تمدید و ارتقا رتبه پیمانکاری نیرو

رتبه پیمانکاری نیرو چهار سال اعتبار دارد. بعد از این مدت باید برای تمدید اقدام کرد. در صورتی که در این چهار سال شرایط شرکت ارتقا یابد می تواند برای ارتقا رتبه پیمانکاری اقدام کند. شرکت برای ارتقا رتبه باید شرایط زیر را دارا باشد:

*افزایش کارکرد و توان مالی

*تامین نیروی انسانی مورد نیاز

*کارکنان و لیت بیمه

*سال تاسیس شرکت

*میزان مبلغ ريالی و تعداد قراردادها و پروژه ها

*تجهیزات فنی و اداری

*میزان دارایی شرکت

*اظهارنامه شرکت

*امکانات پشتیبانی و تجهیزات

*میزان فعالیت شرکت

*حضور اشخاص امتیازآور

برای ارتقا رتبه پیمانکاری نیرو در هر پایه باید حداقل امتیازهای آن پایه را دارا بود. به طور مثال برای اخذ رتبه در پایه پنج به 700 امتیاز نیاز است. برای ارتقا رتبه شرکت یعنی رتبه چهار، باید 900 امتیاز داشت. با افزایش رتبه و پایه، امتیازهای مورد نیاز نیز افزایش می یابد.

 

 

 

ثبت نارین مشاور شما در تمام مراحل می باشد، برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه ثبت شرکت با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



©2021 ثبت نارین | سامانه تخصصی ثبت شرکت, ثبت برند و رتبه بندی شرکت ها