رتبه پیمانکاری تاسيسات و تجهيزات

رتبه پیمانکاری تاسيسات و تجهيزات

رتبه پیمانکاری تاسيسات و تجهيزات

اخذ رتبه پیمانکاری تاسيسات و تجهيزات برای پیشرفت و رشد حوزه فعالیت دریافت رتبه در رشته های تاسیسات و تجهیزات حائز اهمیت است. با اخذ رتبه پیمانکاری تاسیسات و تجهیزات، صلاحیت فرد یا شرکت برای طراحی، نظارت و اجرای امور مربوط به تاسیسات و تجهیزات در پروژه ها نشان داده می شود. شرکت هایی که در حوزه تاسیسات و تجهیزات فعالند اقدام به اخذ این گرید می کنند. رتبه تاسیسات و تجهیزات دارای پنج رتبه بندی است. رتبه یک بالاترین گرید در پیمانکاری تاسیسات و تجهیزات است. این گواهی برای پیمانکارانی که دارای تحصیلات و مهارت های مورد نیاز، همچنین آشنایی کامل با مقررات و استانداردهای مربوط به این حوزه را دارند، صادر می شود.

 

رتبه پیمانکاری تاسيسات و تجهيزات

رتبه پیمانکاری تاسيسات و تجهيزات

 

 

رتبه پیمانکاری تاسيسات و تجهيزات

برای توسعه کسب و کار و اخذ نتایج مطلوب تر شرکت ها اقدام به اخذ رتبه می کنند. رتبه بندی شرکت های پیمانکاری، بر اساس میزان توانایی و شرایط آنها بررسی و محاسبه می شود. معیارهای ارزیابی این رتبه هم نیروی انسانی، سوابق کاری، تجربه کاری و توان مالی شرکت است. اخذ رتبه پیمانکاری تاسیسات و تجهیزات، نشامگر اعتبار این شرکت ها است. موضوع فعالیت شرکت اهمیت بسیاری دارد. رشته های زمینه فعالیت تاسیسات و تجهیزات به شرح زیر است.

*مهندسی برق و مکانیک (کلیه گرایش ها)

*الکترومکانیک

*مهندسي دريا، كشتی سازي

*ارتباطات

*مهندسی شیمی در تمام گرایش ها، پتروشیمی، عملیات صنعت پتروشیمی، نفت و گاز، نفت

*مخابرات، الکتروتکنیک، علائم و ارتباطات، علمی و کاربردی برق (تمام گرایش‌ها)

*مهندس ابزار دقیق

همچنین امور مرتبط با تاسیسات و تجهیزات به شرح زیر است:

تاسیسات مکانیکی و هیدرومکانیکی سدها، تاسیسات و تجهیزات تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، گاز شهری، تجهیزات و سیستم های سردکننده ساختمان، تأسیسات و تجهیزات ساختمان (آب، گاز، برق و فاضلاب)، تاسیسات حمل و نقل (آسانسور پله برقی)، تاسیسات و تجهیزات آشپزخانه و سلف و سرویس بهداشتی)، حفاظت کاتدی، پوشش (لاینینگ)، شبکه های رایانه‌ای ساختمان، ماسه‌پاشی (سندبلاست) و…

 

 

شرایط اخذ رتبه پیمانکاری تاسيسات و تجهيزات

برای اخذ رتبه پیمانکاری تاسيسات و تجهيزات ابتدا باید ثبت شرکت به صورت سهامی خاص یا مسئولیت محدود انجام داد. حداقل دو سوم اعضای شرکت ثبتی باید دارای مدرک کارشناسی باشد. همچنین شرکت باید دارای دو مهندس با هفت سال سابقه بیمه و یک مهندس با سه سال سابقه مرتبط از شرکت های رتبه دار با سمت مدیر عامل و عضو هیات مدیره باشد. هر چه مدیران و کارکنان شرکت، دارای مدارک بالاتری باشند در اخذ گرید و تشخیص صلاحیت شرکت، موثرتر است.

شرکت باید از لحاظ دانش فنی مدیران و مهندسین شرکت و توان اجرایی از صلاحیت های لازم برخوردار باشد. مدرک تحصیلی امتیارآوران خیلی مهم است. مدرک تحصیلی امتیازآوران از هر دانشگاه و سازمانی مورد تایید است. فقط باید در رشته های تاسیسات و تجهیزات یا مرتبط به آن باشند. با داشتن این شرایط برای اخذ رتبه باید در سامانه ساجات پرونده خود را بارگذاری کنید. معمولا بین سه الی چهار هفته روند بررسی مدارک صورت می گیرد. کارشناسان مربوطه مدارک را بررسی و در صورت تایید و تکمیل مدارک گواهی صادر می شود. درصورت رد پرونده باید اقدام به رفع نواقص و مشکلات کنید.

شرایط عمومی برای اخذ رتبه پیمانکاری نیز به شرح زیر است:

*ممنوعیت های اصل 49 و 141 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را نداشته باشند.

*نداشتن ممنوعیت های مصوب در قانون منع مداخله وزرا، نمایندگان مجلس و کارمندان دولت در معاملات کشوری و دولتی

*عدم محکومیت یا محرومیت در کارهای پیمانکاری

*داشتن صلاحیت و امتیازهای لازم بر اساس آیین نامه تشخیص صلاحیت پیمانکاری

* عدم ممنوعیت از اعطای صلاحیت به شرح بند 24 و مقررات ارزشیابی پیمانکاران

با اخذ رتبه تاسیسات و تجهیزات، شرکت یا فرد مجاز به طراحی، نظارت و اجرای پروژه های مرتبط است. همچنین با این گواهی فرصت شرکت در مناقصات دولتی و خصوصی و اجرای پروژه های بزرگ را خواهید داشت.


 

 

مراحل اخذ رتبه پیمانکاری تاسيسات و تجهيزات

در ابتدا باید شرکت ثبت کنید. سپس کد اقتصادی و کدکارگاهی دیافت کنید. ثبت شرکت در قالب شرکت سهامی خاص یا مسئولیت محدود انجام می شود. برای اخذ رتبه پیمانکاری تاسیسات و تجهیزات ابتدا باید در سامانه ساجات ثبت نام کنید. پس از اخذ گذرواژه و رمز عبور اطلاعات شرکت را در سامانه ثبت کنید. سپس پرونده توسط کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی بررسی می شود. در صورت تایید و داشتن صلاحیت از لحاظ فنی، مالی و مدیریتی رتبه مورد نظر صادر می شود.

 

 

مدارک مورد نیاز

ارائه درست و کامل مدارک، برای تایید نهایی اخذ رتبه، بسیار مهم و حیاتی است. در ادامه به معرفی مدارک مورد نیاز برای اخذ رتبه تاسیسات و تجهیزات می پردازیم.

*مدارک هویتی و تحصیلی اعضای هیات مدیره و امتیازآوران

*اسناد و مدارک شرکت و کلیه روزنامه های رسمی

*مجوز تاسیس

*ارائه سوابق بیمه

*آگهی تاسیس و تغییرات

* مجموع مبلغ قراردادهای پانزده سال اخیر به همراه مفاصاحساب قراردادها

*عکس سه در چهار از اعضای هیات مدیره

 

 

ارتقا و تمدید رتبه پیمانکاری تاسيسات و تجهيزات

از مهم ترین و تاثیر گذارترین عوامل در ارتقا رتبه توان مالی و کارکرد مالی شرکت است. یکی از مهم ترین شروط برای اخذ رتبه در هر رشته ای توان مالی است. هر شرکتی برای ارتقا رتبه تاسیسات و تجهیزات باید کارکردهای مالی و قراردادهای شرکت ها را داشته باشد. میزان کارکردهای مالی مطابق بخشنامه سازمان برنامه و بودجه کشور باید در سایت خود منتشر کنند. در ادامه فاکتورهای بسیار مهم در ارتقا رتبه تاسیسات را ذکر می کنیم.

*داشتن صلاحیت اعضای هیات مدیره و مدیران

*تجهیزات و امکانات لازم برای انجام پروژه ها را داشته باشند.

*دارای سوابق کاری و عملکرد مالی مناسب باشند.

*توان مالی

*امتیاز پروژه های تمام شده

رتبه شرکت ها چهار ساله صادر می شود. بعد از اتمام اعتبار رتبه شرکت باید درخواست تمدید رتبه یا ارتقا رتبه به پایه ای بالاتر را صادر کند. همچنین می توان زودتر از موعد پایان اعتبار درخواست تمدید یا ارتقا رتبه را داد. در صورتی که در طول مدت اعتبار رتبه، شرکت دارای گردش مالی و قرارداد باشد.

 

 

 

 

ثبت نارین مشاور شما در تمام مراحل می باشد، برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه ثبت شرکت با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



©2021 ثبت نارین | سامانه تخصصی ثبت شرکت, ثبت برند و رتبه بندی شرکت ها