رتبه پیمانکاری مرمت آثار باستانی

رتبه پیمانکاری مرمت آثار باستانی

رتبه پیمانکاری مرمت آثار باستانی

رتبه بندی نوعی معیار برای تضمین کیفیت و کمی پیمانکاران در ارائه خدمات و دفاع از حقوق بهره وران است. اخذ رتبه توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری انجام می شود. پیمانکاران برای اخذ پروژه های بزرگ و کسب امتیاز طرح ها اقدام به اخذ رتبه پیمانکاری در زمینه فعالیت خود می کنند. اخذ رتبه پیمانکاری مرمت آثار باستانی برای پیمانکاران فعال در این حوزه اجازه رقابت با رقبا و اجرای پروژه های بزرگ را می دهد.

 

رتبه پیمانکاری مرمت آثار باستانی

تضمین کیفیت و کمی پیمانکاران در ارائه خدمات و دفاع از حقوق بهره وران

 

 

رتبه پیمانکاری مرمت آثار باستانی

رتبه مرمت آثار باستانی مخصوص پیمانکاران فعال در زمینه اجرای طرح های حفاظت، رفع خطر پاکسازی، مقاوم سازی، مرمت، بهسازی، بازسازی و احیا آثار منقول و غیر منقول، فرهنگی و تاریخی و ساماندهی کالبدی و منظری ابنیه، بافت ها و محوطه های تاریخی است. برای اخذ رتبه مرمت آثار باستانی بعد از استعلام توان مالی فرد باید مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه ساجات ارائه شود. رشته مرمت آثار باستانی دارای پنج رتبه از یک تا پنج است. رتبه های پیمانکاری در رشته مرمت، در دو شاخه آثار فرهنگی و تاریخی منقول و غیرمنقول است. کلیه فعالیت ها شامل:

*احیا آثار باستانی

*ساماندهی کالبدی و منظری یک ابنیه تاریخی

*اجرای طرح های حفاظتی

*مرمت ابنیه یا بازسازی و نوسازی

 

 

 

شرایط و مراحل

در ابتدا باید شرکت ثبت کرد. حداقل دو سوم اعضای شرکت باید دارای مدرک تحصیلی لیسانس باشند. مجموع سوابق بیمه اعضا در رشته حفاظت و مرمت آثار باستانی شش سال است. (هر نفر سه سال). در صورتی که یکی از اعضا دارای هفت سال سابقه بیمه در رشته های زمینه ای باشد، سابقه بیمه برای سایر اعضا الزامی نیست. نفر دوم، بدون سابقه بیمه در رشته غیر مرتبط نیز مورد قبول است. هیچ یک از مدیران نباید کارمند دولتی باشند. در کل شرایط اخذ رتبه پیمانکاری مرمت آثار باستانی به شرح زیر است:

*ممنوعیت مقرر در اصول ۴۹ و ۱۴۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را نداشته باشند.

*نداشتن ممنوعیت قانون منع مداخله وزرا و نمایندگان مجلس و کارمندان دولت در معاملات دولتی و کشوری

*محرومیت یا محکومیت موثر در کارهای پیمانداری نداشته باشند.

*صلاحیت و امتیازهای لازم بر اساس آیین نامه طبقه بندی و تشخیص صلاحیت پیمانکاری را دارا باشند.

*نداشتن ممنوعیت از اعطای صلاحیت به شرح مندرج در بند ۲۴ و ضوابط ارزشیابی پیمانکاران


 

مدارک اخذ گرید پیمانکاری مرمت آثار باستانی

پیمانکاران با توجه به سابقه و توان مالی خود بر اساس شرایط و ضوابطی آیین نامه، با ارائه مدارک لازم نسبت به اخذ رتبه پیمانکاری در رشته مرمت آثار باستانی اقدام می کنند. مدارک عمومی مورد نیاز برای اخذ رتبه شرکت های رشته حفاظت و مرمت آثار باستانی به شرح زیر است:

*اساسنامه، اظهارنامه و آخرین صورتجلسه

*کلیه روزنامه های رسمی اعم از آگهی تاسیس و تغییرات

*مدارک تحصیلی مهندسان

*سوابق بیمه مهندسان

*مدارک هویتی اعضای هیات مدیره و امتیاز آور

*مجموع مبلغ قرارداد طی پانزده سال اخیر به همراه مفاصاحساب

*عکس پرسنلی اعضا هیات مدیره

 

 

 

مراحل تشخیص صلاحیت

مراحل تشخیص صلاحیت اخذ رتبه پیمانکاری مرمت آثار باستانی به این صورت است که متقاضی باید ابتدا مدارک مورد نیاز را تهیه کند. سپس به سامانه ساجات مراجعه و درخواست خود را اعلام کند. برای این منظور ابتدا باید در سامانه ثبت نام کرد. سپس شناسه و گذر وازه اول را دریافت کرد. اطلاعات اولیه شرکت را در سامانه وارد کند. اطلاعات شرکت توسط کارشناس مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد. در صورت تایید معاونت راهبردی و دریافت شناسه و گذر واژه دوم، در مرحله بعدی سایر اطلاعات شرکت در سامانه درج می شود.

مدارک درخواستی در سامانه بارگذاری و در محل های مربوطه الصاق می شود. سپس پرونده برای بررسی به سازمان ارسال می شود. سازمان مربوطه پس از بررسی پرونده و تایید آن پرونده الکترونیکی شرکت را به استانداری ارسال می کند. سپس تمامی مدارک به طور حضوری توسط استانداری دریافت می شود تا نسبت به صدور کارتکس شرکت اقدام شود.

 

 

 

ثبت نارین مشاور شما در تمام مراحل می باشد، برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه ثبت شرکت با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



©2021 ثبت نارین | سامانه تخصصی ثبت شرکت, ثبت برند و رتبه بندی شرکت ها