رتبه مشاور راه و ترابری

رتبه مشاور راه و ترابری

رتبه مشاور راه و ترابری

شرکت هایی که به امور بازرسی و نظارت پروژه های اجرایی می پردازند، رتبه مشاور راه و ترابری اخذ می کنند. گرید شرکت، توانمندی های شرکت مشاور را در زمینه های مختلف از جمله نیروی انسانی، سابقه کاری، تجهیزات و امکانات، تجارب کاری، توان مالی، میزان ظرفیت و توانایی در نظارت و ارزیابی پروژه ها نشان می دهد. رتبه مشاور در تمامی رشته ها از جمله راه و ترابری در پایه های یک، دو و سه اخذ می شود. رتبه سه اولین گرید قابل اخذ برای شرکت های مربوطه است. شرکت ها با ارتقا رتبه مشاور به پایه های بالاتر یعنی دو و یک دست می یابند.

 

رتبه مشاور راه و ترابری

رتبه مشاور راه و ترابری

 

 

رتبه مشاور راه و ترابری

بعد از ثبت شرکت، باید رتبه شرکت اخذ شود. صلاحیت ها، توانایی و میزان عملکرد شرکت در میزان رتبه اخذی مشخص می شود. این ارزیابی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی رتبه انجام می شود. این سازمان با توجه به آیین نامه ها و بررسی اولویت های شرکت مشاوره ای، اقدام به رتبه بندی شرکت ها می کند. رتبه مشاور راه سازی دارای تخصص راه سازی، راه آهن و سیستم ریلی، فرودگاه ها، بندر سازی و سازه های دریایی، ترافیک و حمل و نقل است. در تخصص راه سازی سه اولویت برای رشته های تحصیلی وجود دارد. برای اخذ رتبه مشاور راه و ترابری با تخصص راه سازی در گروه راه و ترابری باید رشته های تحصیلی زیر در رزومه اعضای شرکت باشد.

*در اولویت یک: راه و ترابری، راه و ساختمان – عمران

*اولویت دو: سازه (با پایه عمران)، مکانیک خاک – مکانیک سنگ – ژئوتکنیک – خاک و پی، برنامه‌ریزی حمل و نقل (ترافیک)، مهندسی راه آهن، نقشه برداری

*اولویت سه: عمران آب، زمین شناسی، اقتصاد، محیط زیست، مهندسی صنایع، زلزله، الکترومکانیک – مکانیک – تاسیسات (تهویه – برودت)، هیدرولیک – سازه‌های هیدرولیکی، هیدرولوژی

در تخصص ترافیک و حمل و نقل نیز، رشته‌های تحصیلی سه اولویت متفاوت دارند. برای اخذ رتبه مشاور راه و ترابری با تخصص ترافیک و حمل و نقل در رشته های تحصیلی زیر شرکت های مشاور باید متخصص داشته باشند.

*یک: راه و ترابری، برنامه‌ریزی حمل و نقل (ترافیک)

*دو: راه و ساختمان – عمران، نرم افزار، اقتصاد، مهندسی صنایع

*سه: مهندسی راه آهن، شهرسازي – برنامه‌ریزي شهری – طراحی شهری، محیط زیست

 

 

شرایط اخذ رتبه مشاور راه و ترابری

حداقل دو سوم اعضای شرکت باید دارای مدرک تحصیلی مرتبط در سظح کارشناسی باشند. همچنین اعضای امتیاز آور باید دارای سابقه بیمه مرتبط باشد. هیچ یک از اعضا نباید در سازمان و نهادهای دولتی مشغول به کار باشند. اعضای هیات مدیره نیز باید گواهی عدم سو پیشینه ارائه کنند. امتیاز مهندسین هم برای اخذ رتبه مشاور راه و ترابری مهم است. توان مالی، امتیازهای قراردادها، امکانات و تاسیسات شرکت نیز در اخذ رتبه مهم دارای امتیاز هستند.

برای حداقل امتیاز مورد نیاز باید یک مهندس امتیازآور با هفت سال سابقه کاری، یک مهندس با پنج سال سابقه و مهندسی با چهار سال سابقه کاری داشت. همچنین کلیه مهندسین باید دارای سابقه کاری با بیمه در شرکت رتبه دار با زمینه فعالیت مرتبط باشند. همچنین باید گواهی اشتغال به کار در شرکت مذکور را ارائه کنند. برای هر کدام از زیر رشته های راه و ترابری ضریب اولویت مدرک تحصیلی متفاوت است. هر چه اولویت مدرک تحصیلی بیشتر باشد، دارای امتیاز بیشتری برای شرکت است. برای اخذ رتبه یک مشاور راه و ترابری باید شرایط زیر را دارا بود:

*پروژه های شاخص در زمینه مشاوره انجام شده باشد.

*شرکت بایدحدود سه الی هفت پرسنل امتیازآور را استخدام کند. این پرسنل باید دارای مدرک تحصیلی کارشناسی باشتد.

*کد کارگاهی شرکت باید در سازمان ثبت شده باشد.

*شرکت نباید از محرومیت در زمینه مشاوره فنی باشد.

 

 

مراحل اخذ رتبه مشاور راه و ترابری

برای اخذ این رتبه ابتدا باید به سامانه اداره ثبت مراجعه کرد. بعد از طی مراحل ثبت نام تمامی مدارک مورد نیاز باید بارگذاری شوند. سپس مدارک و اطلاعات پرسنل آور شرکت بارگذاری شود. همین طور باید مدارک و اطلاعات اعضای هیات مدیره، محل شرکت، مدیر عامل، سهامداران، اساسنامه، اظهارنامه، شرکتنامه شرکت و تعهدنامه مبنی بر عدم اشتغال کارکنان در نهادهای دولتی نیز باید بارگذاری شوند. در حین انجام این مراحل، پرونده تشکیل و توسط کارشناسان بررسی می شود. در صورت تایید پرونده، به شرکت متقاضی از طریق سامانه اطلاع رسانی می شود. بعد از تایید اولیه مدارک باید به صورت فیزیکی تحویل سازمان شود. پس از تایید نهایی، رتبه مورد نظر برای شرکت مشاوره ای صادر می شود.

 

 

مدارک مورد نیاز

*ارائه کارکردها و تاییدیه آنها

*اظهارنامه مالیاتی

*آخرین آدرس مندرج در روزنامه رسمی همراه با سربرگ شرکت

*تعهدنامه سازمان

*اصل گواهی رتبه بندی در صورت اخذ رتبه از قبل

*ارائه روزنامه رسمی، شرکتنامه، تقاضانامه، اساسنامه

*آدرس و شماره تلفن اشخاص امتیازآور و سهامداران شرکت

*آخرین صورتجلسه سهامداران

*اصل بیمه تامین اجتماعی

*مدارک شناسایی اعضا هیئت مدیره شرکت (کپی شناسنامه و کپی کارت ملی)

*کپی برابر اصل مدارک تحصیلی

 

ارتقا و تمدید رتبه مشاور راه و ترابری

ارتقا این رتبه نیز مانند سایر رتبه ها باید امتیازات مورد نیاز سازمان را دارا باشد. برای ارتقا رتبه باید امتیازهای کارکرد مالی، قراردادها، پروژه ها و مهندسین امتیازآور را کسب کرد. سپس با سایر مدارک مورد نیاز برای ارتقا رتبه در سامانه اقدام کرد. با ارتقا رتبه امکان شرکت در مناقضات و مزایدات دولتی و افزایش اعتبار و اعتماد شرکت را خواهید داشت. مدت اعتبار رتبه دو سال است. باید برای تمدید رتبه بعد از گذشت این دو سال اقدام کرد. در صورت اتمام مدت اعتبار، رتبه شرکت باطل و منقضی می شود.

 

 

 

ثبت نارین مشاور شما در تمام مراحل می باشد، برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه ثبت شرکت با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



©2021 ثبت نارین | سامانه تخصصی ثبت شرکت, ثبت برند و رتبه بندی شرکت ها