راهنمای انتخاب نام شرکت

مسلماً هر شخص یا شرکتی زمانی که یک کار را شروع میکند موفقیت در آن کار را هدفش قرار میدهد. برای آن تلاش میکند و زمانی که به موفقیت برسد، یک جامعه آن کسب و کار را به نامش خواهد شناخت و به بقیه معرفی خواهد کرد. پس انتخاب نام خوب و مناسب برای هر کاری بسیار مهم است، چون این نام حتما در آینده آن کسب و کار تاثیر زیادی دارد. از این رو تصمیم گرفتیم راهنمای انتخاب نام شرکت را یرای شما تهیه کنیم. اسم شرکت باید هویت حرفه و کار، تخصص و تجربه شما و هوشمند بودنتان را نشان بدهد.
انتخاب هوشمندانه نام برای شرکت در کنار بازاریابی و تبلیغ حرفه ای تاثیر به سزایی در شناخته شدن شما در یک جامعه دارد. انتخاب نام برای شرکت اولین قدم برای ثبت یک شرکت است پس بهتر این است که برای انتخاب نام مناسب دقت و وقت بیشتری گذاشته شود تا در آینده به تغییر نام شرکت نیازی پیدا نکنید.

راهنمای انتخاب نام شرکت

 

نکاتی در خصوص انتخاب اسم شرکت

در انتخاب اسم شرکت باید به موارد زیر دقت کنید:

۱. مختصر و مفید بودن نام شرکت که به اصطلاح یک سیلابی ، دو سیلابی و … برای آن به کار برده می شود. بهتر است نام شرکت از تعداد سیلاب کمتر و معنی آن متناسب با کار شما باشد، در این صورت نام شرکت شما بهتر در ذهن افراد باقی می ماند. 

۲. توجه به نام همکاران و بهتر است بگوئیم رقیبان شما در انتخاب نام برای شرکتتان میتواند ذهن شما را بازتر و خلاق تر کند و در نتیجه میتوانید نام بهتر و منحصر به فردی انتخاب کنید.

۳. بعد از انتخاب نام شرکتتان مطمئنن برای تبلیغات، ساخت آرم، لوگو و مهر برای شرکتتان باید اقدام کنید. باید بدانید که نام انتخابی شما در طراحی و ساخت این موارد تاثیر زیادی دارد. پس با خلاقیت نام شرکت خود را انتخاب کنید.

۴. بعضی از افراد برای شرکت یا برند خود نامی انتخاب میکنند که شاید از نظر آنها معنی خاصی داشته و آن نام را متمایز می کند. اما باید به این نکته دقت کرد که آیا از نظر مخاطبان شما و کسانی که ممکن است از خدمات و محصولات شما استفاده کنند هم همین معنی و مفهوم متمایز بودن را دارد؟! پس با دید وسیع تر به انتخاب نام شرکت خود نگاه کنید.

۵. اشتباهی که بعضی از افراد میکنند این است که نامی شبیه به نام برند یا شرکت و محصول موجود در بازار انتخاب میکنند. دو جنبه بد این انتخاب این است که یکی واکنش خوبی از طرف صاحبان برند، محصول و شرکت که پیش از شما در بازار بوده اند و اعتبار خوبی دارند نخواهید دید. همچنین شاید با وجود تمام تلاش و پشتکاری صادقانه ای که در کار خود دارید، نتیجه بر عکس خواهید گرفت.

برای استفاده از نام های پیشنهادی  جهت ثبت شرکت به اینستاگرام ثبت نارین مراجعه فرمایید.

 

قوانین مهم در  انتخاب اسم شرکت

۱. نام اشخاص حقوقی عبارتست از واژه یا واژگان با معنی که متقاضیان ثبت اعم از ایرانی یا خارجی برای شناسایی شخصیت حقوقی به مرجع ثبت پیشنهاد می نمایند.

۲. اشخاص حقوقی که ثبت نام پیشنهادی آن ها مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است، باید پیش از ارئه تقاضای ثبت تاسیس به مرجع ثبت شرکت ها، به طریق مقتضی نسیت به اخذ مجوز
اقدام و به ضمیمه مدارک تسلیم نمایند.

۳. مهلت اعتبار نام تایید شده شرکت که منجر به ثبت و آگهی می گردند، نامحدود است. در صورتیکه نام تایید شده شرکت در شرف تاسیس یا تغییر منجر به ثبت و آگهی نگردد صرفا سه ماه از تاریخ تایید نام اعتبار دارد. این مدت برای شرکت های سهامی عام، ۶ ماه ار تاریخ تشکیل مجمع عمومی موسس می باشد.

۴. نام شرکت ثبت شده با رعایت تاریخ تقدم، مختص شخصی است که به نام آن در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است و دیگری حق اختیار عین نام مذکور یا متجانس آن را ندارد. این حق پس از انحلال و ختم تصفیه، منتفی می شود.

۵. چنانچه نتیجه کارشناسی نام ، نشانگر وجود تعارض در نام پیشنهادی با قوانین باشد ، مراتب با ذکر علت رد نام پیشنهادی، به متقاضی اطلاع رسانی می شود تا نام های جدیدی پیشنهاد نماید.

۱-۵ در صورتی که متقاضی به نتیج کارشناسی نام، اعتراض داشته باشد،مراتب را با ذکر دلایل خود در قالب فرم اعتراض ، به مرجع ثبت شرکت های بررسی کننده نام ، اعلام تا کارشناسی مجدد صورت پذیرد.

۲-۵ در صورتی که در کارشناسی دوم نیز نام پیشنهادی رد شد، متقاضی می تواند با تکمیل فرم مربوط، مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل، به اداره کل ثبت شرکت ها موسسات غیر تجاریاعلام نماید.
نظریه مسئول تعیین نام اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری، نظر نهایی محسوب میشود.

۶. نام های تایید شده،قابل انتقال به غیر نمی باشد.

۷. نام شرکت ثبت شده با تسلیم صورتجلسه ای که با رعایت قوانین، مقررات و شرایط اساسنامه متناسب با نوع شخصیت حقوقی تنظیم و به مرجع ثبت شرکت ها ارائه می شود،قابل تغییر خواهد بود.

 

نام های غیر مجاز

چه نام هایی تایید نمی شوند!

۱- نام هایی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارند.

۲- نام هایی که در آن از اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه استفاده شده باشد.

۳- نام هایی که مخالف موازین شرعی، نظم عمومی و یا شامل واژه های بی معنا یا الفاظ قبیحه و مستهجن و خلاف اخلاق حسنه باشند.

۴- نام یا نام اختصاری یا حروفی که رسماً متعلق به دولت باشد از قبیل ایران، کشور، ناجا، نزاجا، مگر با ارائه مجوز از مقام صلاحیت دار دولتی.

۵- نامی که ترکیبی از دو واژه فارسی، تداعی کننده یک واژه بیگانه باشد، امکان ثبت آن وجود ندارد. واژه های بیگانه یا غیر متعارف یا مخفف تنها در صورتی قابل استفاده در نام شخص حقوقی است که مورد تایید فرهنگستان زبان و ادب فارسی باشند.

۶- چنانچه تفاوت نام پیشنهادی با نام ثبت شده تنها در استفاده از پسوند جمع (نظیر ان، ون، ین، ها و یا جمع مکسر) یا حذف آن باشد، امکان ثبت آن وجود ندارد.

۷- چنانچه نام شخصیت حقوقی به صورت مقید ثبت شده باشد، امکان انتخاب نام جدید مشتق از آن به صورت مطلق برای شخصیت حقوقی دیگر وجود ندارد.

۸- واژه هایی که به طرز گمراه کننده ای شبیه نام ثبت شده دیگری باشند، پذیرفته نمی شوند.

۹- اضافه کردن کلمات توصیفی از قبیل اصل، نوین، برتر، برترین، نو به اسامی ثبت شده قبلی پذیرفته نمی شوند.

۱۰- اضافه کردن اعداد به نام هایی که سابقه ثبت دارند، پذیرفته نمی شوند و در صورت استفاده اعداد در نام های جدید پیشنهادی، باید نگارش آن ها به صورت حروفی باشد.
چنانچه نام پیشنهادی مشمول بند های فوق باشد، فقط در صورت ارائه رضایت نامه کتبی شخصیت حقوقی مقدم در قالب صورتجلسه هیات مدیره، قابل ثبت است.

 

راهنمای انتخاب نام شرکت

ثبت شرکت نارین با بهره گیری از تجربه چندین ساله خود و کارشناسان با تجربه و متخصص در زمینه
ثبت انواع شرکت و ثبت تغییرات شرکت در خدمت شماست.با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲ (۵ خط)

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

5 دیدگاه ها

  1. […] هست یا خیر. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به این صفحه مراجعه […]

  2. […] درقانون تجارت لحاظ شده است که برای اطلاع از آن ها به راهنمای انتخاب نام شرکت مراجعه […]

  3. ناشناس گفت:

    اسم ایران یا تهران را می شود ثبت کرد ؟

  4. […] هست یا خیر. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به راهنمای انتخاب نام شرکت مراجعه […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



©2021 ثبت نارین | سامانه تخصصی ثبت شرکت, ثبت برند و رتبه بندی شرکت ها