گواهی عدم سوء پیشینه

گواهی عدم سوء پیشینه

گواهی عدم سوء پیشینه

همانطور که می‌دانیم، روند ثبت شرکت‌ نیازمند تهیه مدارک و ارسال آن به اداره ثبت شرکت‌هاست. یکی از این مدارک ارائه گواهی عدم سوء پیشینه، توسط کلیه اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت شرکت است. به طور مثال در شرکت‌های سهامی خاص تسلیم مدارک زیر به اداره ثبت شرکت‌ها ضروری است.

 

 

گواهی عدم سوء پیشینه

گواهی عدم سوء پیشینه

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت‌های سهامی

*دو نسخه اساسنامه شرکت با امضای سهامداران

*تکمیل دو نسخه اظهار‌نامه شرکت سهامی خاص

*گواهینامه بانکی حاکی از تادیه قسمت نقدی آن که نباید کمتر از سی و پنج درصد کل سهام باشد.

*تعیین اولین مدیران و بازرسان و قبول سمت مدیریت و بازرسی

*ارائه کپی آخرین روزنامه رسمی و نامه معرفی نماینده و کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده نماینده شخص حقوقی، در صورتی‌که اعضاء هیئت مدیره یا سهام‌داران اشخاص حقوقی باشند.

*در صورت داشتن سهام‌دار خارجی برای اشخاص حقیقی ارائه کپی برابر اصل پاسپورت نیاز است. ارائه گواهی ثبت شرکت حاوی آخرین وضعیت شرکت، برای اشخاص حقوقی الزامی است.

*ارائه اصل و ترجمه وکالت‌نامه و اختیار‌نامه وکیل سهام‌دار خارجی

*گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت شرکت

*ارائه اقرارنامه در متن صورتجلسه جهت کلیه اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مبنی بر اینکه مشمول ممنوعیت‌های مندرج در اصل ۱۴۱ قانون اساسی نبوده و هیچ‌گونه ممنوعیت قانونی موضوع مواد ۱۱۱ و ۱۲۶ قانون تجارت برای آن ها جهت عضویت در هیات مدیره و مدیر‌عاملی وجود ندارد.

*ارائه اقرار‌نامه بازرس یا بازرسان در متن صورتجلسه مبنی بر اینکه هیچ‌گونه نسبت فامیلی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیرعامل شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و خود و یا همسرشان نیز از مدیران و مدیرعامل شرکت بطور موظفی حقوق دریافت نمی‌کنند.

 

 

تسهیل فرآیند ثبت شرکت‌ها، گامی نوین در رونق کسب و کار

نکته: مدت زمان صدور گواهی عدم سوء پیشینه ۵ الی ۳۰ روز است و این امر، فرآیند ثبت شرکت را با مشکل مواجه می‌کند.

به همین منظور، برای رفع این مشکل و کوتاه‌تر شدن فرآیند ثبت شرکت، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای ثبت شرکت حذف شد. حذف ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای ثبت شرکت‌، به این معنا نیست که همه افراد از جمله کسانی که دارای سوء پیشینه کیفری هستند، می‌توانند اقدام به ثبت شرکت نمایند. چرا که از لحاظ قانونی به واسطه سابقه کیفری، محرومیت از برخی حقوق اجتماعی برای این افراد وجود دارد. از جمله، ثبت شرکت یا عضویت به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره است.

ابتکار عمل صرفا در نحوه ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای ثبت شرکت‌ است. پیش از این متقاضیان از طریق پلیس+۱۰ اقدام به گرفتن و ارائه این گواهی برای ثبت شرکت‌ ها می کردند. ولی در حال حاضر اداره ثبت شرکت‌ها از طریق استعلام، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برای ثبت شرکت‌ها صادر می کند.

 

 

ثبت نارین مشاور شما در تمام مراحل می باشد، برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه ثبت شرکت با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



©2021 ثبت نارین | سامانه تخصصی ثبت شرکت, ثبت برند و رتبه بندی شرکت ها