چگونه یک شرکت تاسیساتی ثبت کنیم؟

چگونه یک شرکت تاسیساتی ثبت کنیم؟

چگونه یک شرکت تاسیساتی ثبت کنیم؟

چگونه یک شرکت تاسیساتی ثبت کنیم؟ اخذ رتبه پیمانکاری تاسیسات و هزینه های مربوط به آن چگونه است؟ موضوع فعالیت شرکت تاسیساتی چیست؟ برای شروع کار باید شرکتی را بنام شرکت پیمانکاری تاسیساتی به ثبت رساند. طبق قوانین شرکت سهامی را به دو صورت سهامی خاص و عام قابل ثبت است. شرکت های تجاری را به صورت با مسئولیت محدود، شرکت مختلط سهامی، شرکت غیر مختلط سهامی، شرکت تعاونی، شرکت نسبی و شرکت تضامنی به ثبت می رسانند.

در مقالات گذشته به صورت مفصل درباره انواع ثبت شرکت صحبت کردیم. طبق بررسی های انجام شده در ایران بیش تر از دو قالب سهامی خاص و بامسئولیت محدود برای ثبت شرکت تاسیساتی استفاده می شود. در این مطلب هر یک را توضیح داده و تفاوت بین شرکت سهامی خاص و بامسئولیت محدود را بیان می کنیم.

 

چگونه یک شرکت تاسیساتی ثبت کنیم؟

چگونه یک شرکت تاسیساتی ثبت کنیم؟

 

👈 حتما بخوانید:

 

شرکت تاسیساتی

شرکت های تاسیساتی با هدف تامین آسایش و رفاه مردم، تلاش خود را در زمینه های تاسیسات دنبال می کنند. این شرکت ها مسئول اجرای بسیاری از پروژه های تاسیساتی نظیر فعالیت در زمینه شبکه گاز رسانی شهری، سیستم های سردکننده ساختمان و تاسیسات گرمایشی، تاسیسات و تجهیزات ساختمان (آب، گاز، برق و فاضلاب) انتقال زباله، تاسیسات و تجهیزات تصفیه خانه های آب و فاضلاب کوچک، وسایل انتقال (آسانسور، پله برقی)، تاسیسات مکانیکی و هیدرومکانیکی سدها و… هستند. این شرکت ها اغلب در یکی از حوزه های نام برده فعالیت می کنند.

تاسیسات مکانیکی به دو دسته ساختمانی و صنعتی تقسیم می شوند. بنابراین با توجه به بازار کار خوبی که تاسیسات در ایران دارد بخصوص در کارگاه های صنعتی، کارگاه های ساختمان سازی و کارخانجات صنعتی بیش تر افراد فعالیت خود را در این زمینه آغاز می کنند. حتی از ابتدا در این زمینه تحصیل می کنند.

بعد از ثبت شرکت با موضوع تاسیسات، شرکت ها برای انجام پروژهای بزرگ و شرکت در مناقصات دولتی باید حتما رتبه بندی انجام دهند. شرکت های پیمانکاری تاسیساتی براساس امتیازات و شرایطی که دارند از پایه ۵ تا ۱ رتبه بندی می شوند. به شما پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مربوط به رتبه بندی شرکت ها را مطالعه کنید.

 

 

ثبت شرکت تاسیساتی در قالب شرکت با مسئولیت محدود

یکی از رایج ترین شرکت های بازرگانی در ایران شرکت با مسئولیت محدود است. بین اعضای خانواده، دوستان و آشنایان تشکیل می شود و هر یک از شرکا به میزان سرمایه آورنده خویش دارای مسئولیت می باشد. اعضای تشکیل دهنده آن حداقل دو نفر می باشد که حداقل باید دارای یک میلیون ریال سرمایه باشند.

 

 

مدارک لازم جهت ثبت 

-تقاضانامه شرکت با مسئولیت محدود به همراه امضا سهامداران
-شرکتنامه
-صورتجلسه مجمع عمومی
-مدارک هویتی از قبیل شناسنامه و کارت ملی موسسین، هیات مدیره
-با توجه به عنوان شرکت در صورت نیاز باید مجوز دریافت کنید و آن را تحویل اداره مربوطه دهید.
-اساسنامه (کلیه صفحات را سهامداران امضا نمایند.)
-ارائه گواهی بانکی مبنی بر سرمایه اولیه شرکت
-قبض مربوطه برای ثبت شرکت و درج آگهی
-اگر اعضای هیات مدیره یا سهامداران از اشخاصی حقوقی باشد باید آخرین روزنامه رسمی ارائه شود.

 

 

ثبت شرکت تاسیساتی در قالب سهامی خاص

شرکت سهامی خاص شرکتی بازرگانی است که کلیه سرمایه از طریق سهامداران تامین می شود. این نوع شرکت با حداقل سه نفر تشکیل می شود. علاوه بر سهامدار به بازرس نیز نیاز دارد و حداقل سرمایه مورد نیاز ۱۰۰۰۰۰۰میلیون ریال است.

 

 

مدارک لازم جهت ثبت 

*کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضاء که در حال فعالیت است.

*اخذ مجوز، زمانی که عنوان مربوطه نیاز به اخذ مجوز را داشته باشد.

*کپی اقرارنامه به همراه امضاء سهامداران

*زمانی که امور توسط وکیل انجام می شود باید وکالتنامه ای را تنظیم نمایند.

*گواهی سرمایه پرداخت شده

 

 

تفاوت شرکت سهامی خاص و بامسئولیت محدود

همانطور که گفتیم در شرکت بامسئولیت محدود به حداقل دو شریک و شرکت سهامی خاص به حداقل ۳ سهامدار نیاز دارد. انتخاب بازرس اصلی و علی البدل در شرکت سهامی اجباری و در مسئولیت محدود اختیاری است. در شرکت سهامی مدیران به مدت دو سال به فعالیت می پردازند. ولی در شرکت بامسئولیت محدود محدودیت زمانی وجود ندارد. انتخاب روزنامه کثیرالانتشار در شرکت سهامی خاص برای درج آگهی های دعوت شرکت الزامی است. در شرکت بامسئولیت محدود اختیاری می باشد. در شرکت بامسئولیت محدود تقسیم سود به نسبت سرمایه شرکا و در شرکت سهامی خاص به تعداد سهام در شرکت می باشد. لازم به ذکر است در شرکت بامسئولیت محدود می توان در اساسنامه ترتیب دیگری را مقرر کرد.

 

 

 

 

ثبت نارین مشاور شما در تمام مراحل می باشد، برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه ثبت شرکت با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



©2021 ثبت نارین | سامانه تخصصی ثبت شرکت, ثبت برند و رتبه بندی شرکت ها