تغییر آدرس شرکت

تغییر آدرس شرکت

تغییر آدرس شرکت

 

 

هر شرکتی پس از طی مراحل قانونی ثبت و شروع فعالیت‌های خود اجازه انجام برخی تغییرات را دارد. تغییر آدرس از جمله‌ی این تغییرات است. آدرس شرکت، مکانی است که هنگام ثبت شرکت در بند 3 اساسنامه‌ی آن قید می‌شود. قانون، این آدرس را به عنوان نشانی معتبر شرکت می‌شناسد. بنابراین تغییر آدرس باید به سرعت به اطلاع مراجع زیربط برسد. این تغییر مستلزم مراحلی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

 

تغییر آدرس

بیشترین نوع تغییرات ثبت در ایران، مربوط به تغییر آدرس یا کدپستی شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری است. جا به جایی از مکانی به مکانی دیگر، به منزله تغییر آدرس است. در تغییر آدرس از شهری به شهری دیگر، به دلیل تغییر واحد ثبتی، شماره ثبت شرکت نیز تغییر می‌کند. اما نقل مکان از یک نقطه شهر به نقطه دیگر همان شهر، بدون تغییر واحد ثبتی و شماره ثبت انجام می‌شود. این تغییرات شامل تغییر کد‌پستی شرکت نیز می‌شود. اصلاح کد‌پستی شرکت بدون تغییر آدرس، باید در سامانه ثبت شرکت‌ها انجام شود.
اشخاص حقوقی بعد از ثبت شرکت، با توجه به شرایط خاص و اضطراری یا به دلیل جا به جایی مجبور به تغییر آدرس یا تغییر کد‌پستی شرکت میشوند. در صورت انجام هرگونه ثبت تغییرات، باید به اداره ثبت شرکت‌ها اطلاع داد و تغییرات را ثبت و اطلاعات پایه را بروز‌رسانی کنند.

 

تغییر کد پستی شرکت

تغییر کدپستی به دلایل زیاد اتفاق می‌افتد. یکی از تغییرات رایج، شرکت‌های اجاره‌ای تغییر آدرس شرکت است. بر اساس قوانین تجاری این تغییر آدرس یا کد پستی باید در اسرع وقت در سامانه ثبت شرکت‌ها ثبت و صورتجلسه‌ای در همین راستا تنظیم کنند.

 

تغییر آدرس شرکت در اداره مالیات

بعد از چاپ آگهی تغییر آدرس یا کدپستی باید نسخه‌ای از این روزنامه را به اداره مالیات تحویل دهید. این سازمان اقدامات لازم جهت ایجاد این تغییرات در سامانه اداره مالیات را انجام خواهد داد.

 

تغییر آدرس شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص، نیازمند تشکیل مجمع عمومی فوق العاده جهت تنظیم صورتجلسه است. همانند آنچه در مقاله‌های قبلی گفته شده است. علاوه بر صورتجلسه، تمامی سهامداران باید یک لیست با اعلام میزان سهام هر فرد را امضا کنند. لیست سهام باید به همراه صورتجلسه تغییر آدرس شرکت به اداره ثبت ارسال شود.

 

تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدود

تغییر آدرس در شرکت مسئولیت محدود کاملا طبق قوانین بالا انجام می‌شود. تنها تفاوت این شرکتها در لیست سهامداران است. سهامداران نیازی به امضا لیست جداگانه برای اعلام میزان سهام ندارند.

 

نکات مهم:

*  تمامی اعضاء هیئت مدیره یا شرکا باید سه نسخه از هر صورتجلسه‌ را امضا کنند.

*  در صورتی که در بند 3 اساسنامه اختیار تغییر آدرس به هیئت مدیره داده شده باشد، این امر می‌تواند توسط هیئت مدیره نیز انجام گیرد.

*  سربرگ و لوگوی شرکت در برگه صورتجلسه حتما باید درج شود.

*  در صورت تغییر آدرس محدود بطور مثال تغییر برای چند متر یا چند کوچه و خیابان لزومی به تشکیل جلسه نیست. تنظیم صورتجلسه تغییر آدرس یا کد پستی به تنهایی کفایت می‌کند.

*  کلیه صفحات صورتجلسه باید به امضای هیئت مدیره برسد.

 

جهت کسب اطلاعات تکمیلی و یا بررسی شرکت‌ها برای اخذ رتبه، شرکت ثبت نارین با کادری مجرب آماده ارائه خدمات به شما می‌باشد.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



©2021 ثبت نارین | سامانه تخصصی ثبت شرکت, ثبت برند و رتبه بندی شرکت ها