اخذ رتبه مشاور منابع طبیعی

اخذ رتبه مشاور منابع طبیعی

اخذ رتبه مشاور منابع طبیعی

در این مقاله به چگونگی اخذ رتبه مشاور منابع طبیعی، کشاورزی و دامپروری می پردازیم. این تخصص زیر گروه مطالعات کشاورزی است. فرایند رتبه بندی، بین شرکت ها فضایی رقابتی ایجاد کرده است. زمینه پیشرفت هر یک از شرکت ها بر اساس رتبه بندی فراهم می شود. شرکت ها با دریافت رتبه بالاتر مشتریان بیشتری نیز جذب می کنند. هرچه توانایی شرکت بیشتر باشد، آنها سریعتر رتبه می گیرند. هر شرکتی برای عقد قرارداد نیارمند رتبه است که بر اساس یک تا دو انجام می شود. سرمایه گذاران بر اساس رتبه شرکت سفارش به شرکت ها می دهند. رتبه سه برای مشاورینی که مدارک شان مطابقت زیادی با فعالیت شرکت ندارد ارائه می شود. رتبه یک به مشاورانی که تمامی شرایط لازم را دارند، اعطاء می شود.

اخذ رتبه مشاور منابع طبیعی

اخذ رتبه مشاور منابع طبیعی

 

عمل رتبه بندی و تمدید رتبه مشاور و پیمانکاری از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور انجام می شود. در فرایند رتبه بندی شرکت ها، تخصص و زیر گروه ها و رشته تحصیلی به طور کامل و دقیق مشخص می شوند. یکی از مهم ترین موارد، میزان قدرت مالی هر یک از شرکت ها است که سازمان برای رتبه بندی به آن توجه دارد. شرکت هایی که مشاور منابع طبیعی دارند می توانند بین شرکت های پیمانکار و کارفرما به عنوان واسطه، فعالیت کنند.

 

 

زمینه فعالیت شرکت های مشاور

برای انجام فعالیت مشاوره و پیمانکاری، شرکت مورد نظر باید در یکی از زمینه های زیر فعالیت داشته باشد. این تقسیم بندی ها برای انجام بهتر و دقیق تر رتبه بندی شرکت ها از سوی سازمان مربوطه به صورت زیر مشخص شده اند.

*شرکت های مشاور در زمینه کشاورزی

*راه و ترابری

*در ارتباط با مهندسی آب

*شرکت های مشاور در زمینه پتروشیمی

*مطالعات کشاورزی

*نفت و گاز

*پست و مخابرات

* صنعت و عمران

*انرژی

*صنعت و معدن

*معماری و شهرسازی

*مهندسین مشترک

برای رتبه مشاور منابع طبیعی باید شرکت زیر مجموعه گروه مطالعات کشاورزی باشد. بنابراین لازم است تمام شرایط لازم برای این گروه را در اختیار داشت.

 

 

نحوه رتبه بندی مشاور منابع طبیعی

بر اساس شرایط و قوانین مشخصی، اخذ رتبه مشاور منابع طبیعی انجام می شود. تعداد نفرات، سوابق تحصیلی، لیست های بیمه شرکت، میزان اعتبار مالی شرکت و …. از جمله مواردی برای دریافت گواهی رتبه باید به آن دقت داشت. بعد از آماده سازی تمامی مدارک مربوطه، باید آنها را به وب سایت ساجات ارسال کرد. در این وب سایت هر یک از مدارک توسط کارشناسان به طور کامل بررسی می شود. در صورت کامل بودن مدارک، باید به سازمان مورد نظر مراجعه کرده و مدارک را به صورت حضوری تحویل داد. توان مهندسی هر یک از شرکت ها در مراجعه حضوری بررسی می شود. سپس رتبه ای که مربوط به توانایی شرکت است اعلام می شود.

 

 

اخذ رتبه مشاور منابع طبیعی

اخذ رتبه مشاور منابع طبیعی در گروه مطالعات کشاورزی است. یکی از گروه هایی که با داشتن تخصص های معرفی شده می تواند اقدام به ثبت شرکت کند، گروه مطالعات کشاورزی است. گروه مطالعات کشاورزی دارای چهار تخصص مختلف است. هر یک از تخصص ها دارای یک سری رشته های تحصیلی است. برای فعالیت شرکت و اخذ رتبه مشاور یا پیمانکاری باید کارکنان شرکت در این رشته های تحصیلی تخصص داشته باشند. این چهار تخصص شامل موارد زیر است.

-کشاورزی، منابع طبیعی و دامپروری

-شیلات و آبزیان

-فضای سبز

-گلخانه و مجتمع های گلخانه ای

هر یک از این تخصص ها دارای ضرایب و اولویت های مشخصی است. این اولویت ها و ضرایب در سه سطح مختلف برای گروه مطالعات کشاورزی مشخص شده است. این سه سطح را با اعداد یک تا سه نشان می دهند. پایین ترین ضریب مربوط به عدد سه و بالاترین ضریب رتبه نیز مربوط به عدد سه می باشد. در ادامه ضرایب و اولویت های مورد نیاز برای رتبه مشاور منابع طبیعی را بیان می کنیم.

 

 

رتبه مشاور منابع طبیعی

نحوه رتبه بندی مشاور منابع طبیعی

 

 

اولویت های مورد نیاز برای اخذ رتبه مشاور منابع طبیعی

برای اخذ رتبه مشاور منابع طبیعی، رشته های تحصیلی و دانشگاهی در سه اولویت مشخص شده اند. اولویت رتبه یک مربوط به رشته های تحصیلی:

-کشاورزی عمومی،

-باغبانی،

-زراعت،

-آب و خاک،

-آبخیزداری و

-دامپروری

-جنگل داری

-مرتعداری

اولویت رتبه دو برای رشته های تحصیلی و دانشگاهی شامل آبیاری، خاک شناسی، ترویج و تعاون کشاورزی و عمران روستایی است. تخصص های منابع طبیعی در تمام گرایش ها از جمله محیط زیست، شیلات، دامپروری، مرتعداری و غیره نیز اهمیت دارند. رشته های تحصیلی مورد نیاز برای گرید مشاور منابع طبیعی نیز شامل موارد زیر هستند.

-صنایع غذایی

-صنایع کشاورزی

-علوم و صنایع چوب

-مکانیک سیالات

-بهسازی محیط زیست

-محیط زیست

-نقشه برداری

-اقتصاد کشاورزی

-تاسیسات

-آب شناسی

-هیدروژئولوژی

-عمران آب

-راه و ساختمان

-ماشین آلات کشاورزی

دیگر تخصص ها در گروه مطالعات کشاورزی نیز دارای اولویت های مخصوص به خود است و رشته های تحصیلی مورد نیاز را معرفی کرده اند. متخصصین این رشته دانشگاهی ها، برای اخذ رتبه مشاور باید در شرکت مشغول به کار باشند.

 

 

مدارک لازم برای اخذ رتبه مشاور منابع طبیعی

برای اخذ رتبه مشاور منابع طبیعی مدارک لازم را به دو دسته تقسیم می کنیم.

 

مدارک مربوط به کارکنان

*شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت

*مدارک تحصیلی و علمی کلیه کارکنان شرکت و اعضای هیات مدیره

*ارائه آدرس محل سکونت و شماره تماس کلیه کارکنان و اعضا

 

شرکت و ثبت آن

*شرکت نامه و اساسنامه شرکت

*ارائه گواهی نامه تامین اجتماعی شرکت و ارائه سوابق بیمه ای اعضای شاغل در شرکت الزامی است.

*شرکت باید یک گواهی مبنی بر عدم اشتغال اعضای هیات مدیره خود در سازمان های دولتی نیز ارائه دهد.

 

 

 

ثبت نارین مشاور شما در تمام مراحل می باشد، برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه ثبت شرکت با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



©2021 ثبت نارین | سامانه تخصصی ثبت شرکت, ثبت برند و رتبه بندی شرکت ها