چرا باید شرکت ثبت کنیم؟

چرا باید شرکت ثبت کنیم؟

چرا باید شرکت ثبت کنیم؟

ثبت شرکت مسئولیت ها و وظایفی را به همراه دارد اما فواید ثبت شرکت زیادی است. انجام هر نوع کار تجاری و خدماتی در قالب شخص حقوقی امتیازات زیادی برای صاحبین خود به همراه دارد. حال چرا باید شرکت ثبت کنیم و مزایای ثبت شرکت چیست؟ بهترین و قوی ترین راه برای دستیابی به سود و اعتبار بالاتر از طریق پیشرفت های مالی و اقتصادی با اهداف بزرگ و دامنه کاری بالاتر، ثبت شرکت است.

افراد برای توسعه و دستیابی به شرایط بهتر برای کسب و کار حرفه ای باید شرکت ثبت کنند. با ثبت شرکت توانایی های خود را گسترش می دهند. با ثبت شرکت افراد برای اشخاص و شرکت ها با توجه به تخصص خود و دیگران ایجاد اشتغال می کنند. در واقع افراد با استفاده از دانش خود برای تجارت شخصی خود و بهترین راه برای توسعه فعالیت و تجارت و دستیابی به سود و اعتبار بیشتر شرکت ثبت می کنند.

چرا باید شرکت ثبت کنیم؟

چرا باید شرکت ثبت کنیم؟

 

 

مزایای ثبت شرکت

برای انجام فعالیت های تجاری و غیر تجاری باید یک شرکت یا موسسه ثبت کرد. با ثبت شرکت از مزایای قانونی استفاده می کنید. بهترین روش برای انجام فعالیت های سودآور گسترده، هدفمند و سازماندهی ثبت شرکت یا موسسه است. برای انجام هرگونه فعالیت تجاری و غیر تجاری منظم و سازماندهی شده باید از طریق ثبت شرکت و یا موسسه اقدام کرد. بهترین روش برای انجام فعالیت های سود آور گسترده، عظیم با هدف پیشرفت و اخذ مدارج بالاتر و اهداف بزرگتر، ثبت شرکت است. همچنین برای پیشبرد اهداف خود از طریق فعالیت های زیر که در ادامه شرح می دهیم، شرکت ثبت می شود. فعالیت تحت عنوان شرکت ثبتی مزایای متعدد و همچنین معایبی دارد. هر فرد باید با توجه به شرایط و ایده‎‌آل های خود آن ها را بررسی و برای فعالیت به صورت حقیقی (شخصی) یا حقوقی (شرکت) تصمیم‌گیری کند. مزایای ثبت شرکت به شرح زیر است:

 

 

فعالیت رسمی و قانونی

با فعالیت به صورت شرکت کلیه امور و رخدادهای تجاری و غیر تجاری شرکت به صورت رسمی و قانونی صورت می گیرد. فعالیت ما نیز اعتبار بیشتری پیدا می کند. با توجه به اینکه کلیه فعالیت های شرکت ها تحت کنترل و حمایت قانون است، افراد حقیقی و حقوقی طرف فعالیت شرکت ها به دلیل اعتباری که شرکت به خودی خود نسبت به فرد حقیقی دارد، تمایل بیشتری به همکاری با شرکت های ثبتی دارند. از سویی فعالیت تحت عنوان شرکت به علت امتیازات قانونی شرکت ها و حمایت‌های اشخاص حقوقی همچون اعطای وام، حمایت های حقوقی و قانونی گوناگون و… از اطمینان خاطر بیشتری برخوردار است.

 

 

مسئولیت مشترک کلیه شرکا و جلب اطمینان اشخاص طرف همکاری

مسئولیت مالی و حقوقی کلیه فعالیت هایی که توسط شخص حقیقی انجام می شود به عهده خود شخص است. در صورتی که در شرکت ثبتی کلیه اعضای هیأت مدیره و شرکا درباره همه اعمال شرکت در مقابل اشخاص ثالث مسئولیت دارند و ملزم به پاسخگویی از طریق قانون هستند. بنابراین همه مسئولیت ها به عهده یک نفر نیست که این موضوع به نفع تک تک شرکا و از طرفی اشخاص طرف معامله شرکت نیز است. در نتیجه باعث اطمینان بیشتر اشخاص و شرکت ها جهت تعامل با شرکت خواهد شد.

 

 

حمایت قانون از حقوق کلیه طرفین شرکت (شرکا، طرفین همکاری شرکت و اشخاص شرکت)

همچنین در باب شراکت شرکا مسلما شراکت به صورت حقوقی نسبت به شراکت به صورت شخصی به نفع همه شرکا است. به دلیل اینکه کلیه جزئیات، میزان درصدهای سهام و سایر حقوق شرکاء به صورت قانونی و مکتوب در اساسنامه و سایر اسناد شرکت قید شده و قابل استناد است. بنابراین در پیشامدهایی همچون اختلافات احتمالی مابین اعضاء و همچنین در مقابل اشخاص ثالث روند حل اختلافات و مشکلات نسبت به شراکت شخصی بسیار ساده تر و مدون و از طریق قانون قابل پیگیری است.

 

 

امکان شرکت در مناقصات و مزایدات

سالیانه مناقصات و مزایدات بزرگ و مهم بسیاری به صورت دولتی و خصوصی برگزار می شود که در آن سازمان‌های عمومی و شرکت های بزرگ، خرید و ارائه کالا یا خدمت مورد نیاز خود را به رقابت و مسابقه می‌گذارند. این مناقضات و مزایدات سود و درآمد سرشاری برای طرفین این معامله به همراه دارد. شرکت در اکثریت قریب به اتفاق مناقصات و مزایدات مهم تنها به صورت شخص حقوقی (شرکت) امکانپذیر است. بنابراین یکی دیگر از مزایای ثبت شرکت امکان حضور در مناقصات و مزایدات و برخورداری از مزایای اینگونه از معاملات است.

 

 

اخذ و اعطاء نمایندگی رسمی

بسیاری از اشخاص مایل به دریافت نمایندگی از شرکت های بزرگ و معتبر خارجی و داخلی و فعالیت تحت عنوان نمایندگی این برندها هستند. اغلب شرکت های معتبر برای پیشگیری از مشکلات قانونی و حقوقی احتمالی مایل به اعطای نمایندگی به اشخاص حقوقی ثبت شده بوده و با اشخاص حقیقی همکاری نمی کنند یا در صورت همکاری شرایط سخت تری را نسبت به شرکت ها برای اشخاص حقیقی در نظر می گیرند. بنابراین ثبت یک شرکت راه مناسبی برای اخذ نمایندگی شرکت های مهم و فعالیت به عنوان زیر مجموعه یک برند معتبر است.

 

 

شفافیت در اطلاع رسانی به مشتریان و اشخاص ثالث و جلب اعتماد آنان

تمامی سوابق و اطلاعات با اهمیت یک شرکت از جمله تاریخ ثبت شرکت، اسامی کلیه اعضای هیات مدیره و سمت آن ها، دارندگان حق امضا، آدرس قانونی شرکت، موضوعات فعالیت های مجاز شرکت، شعب احتمالی، میزان سرمایه ثبتی و هر گونه تغییرات در شرکت تماماً ثبت می شود. در روزنامه رسمی کشور و قابل استعلام از مراجع رسمی و دولتی‌ است. قطعا چنین شفافیتی موجب جلب اعتماد مشتریان و افزایش اعتبار شرکت خواهد بود.

 

 

ثبت رسمی سابقه شرکت، بهره‌برداری از عنوان شرکت

ثبت رسمی تاریخ آغاز فعالیت شرکت، با گذشت زمان و بیشتر شدن مدت فعالیت، اعتبار شرکت نیز افزایش می یابد. همچنین در کلیه فعالیت های تجاری و غیر تجاری این نام ثبت شده شرکت است که می تواند به شرکت اعتبار بخشیده و باعث اعتماد و شناخته شدن شرکت بین اشخاص و اصناف باشد.

 

 

اخذ مجوزها، امتیازات و اعتبارات از سازمان‌ها و نهادها (وام)

بسیاری از امتیازات و اعتبارات دولتی، انواع وام های بانکی و بسیاری از مجوزهایی که دریافت آن از ارگان ها و نهادهای دولتی برای انجام فعالیت های مختلف الزامی است. در بسیاری از موارد تنها به شرکت ها تخصیص می‌یابد و اشخاص حقیقی از دریافت چنین مزایایی بی بهره هستند.

 

 

 

ثبت نارین مشاور شما در تمام مراحل می باشد، برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه ثبت شرکت با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



©2021 ثبت نارین | سامانه تخصصی ثبت شرکت, ثبت برند و رتبه بندی شرکت ها