مراحل ثبت برند در سامانه

مراحل ثبت برند در سامانه

مراحل ثبت برند در اداره مالکیت معنوی

صاحبان مشاغل برای محصولات خود، اسمی را انتخاب می کنند که بعد از شناخته شدن توسط بازار مشتریان، شناخته و مطرح شوند. اولین اقدام برای شروع فعالیت تجاری انتخاب و ثبت علامت تجاری است. این نام تجاری خدمات یا محصولات شما را از رقبا متمایز می کند و مشتریان شما را به آن نام خواهند شناخت. در حقیقت هر شرکتی که اقدام به گزینش و ثبت علامت تجاری می کند محصولات خود را متمایز از سایر محصولات مشابه بازار می نماید. برای این متمایز بودن در ابتدا باید برند خود را ثبت کرد. در ادامه مراحل ثبت برند در سامانه اداره مالکیت معنوی را قدم به قدم توصیح می دهیم.

 

مراحل ثبت برند در سامانه

مراحل ثبت برند در سامانه اداره مالکیت معنوی

 

مراحل ثبت برند در اداره مالکیت معنوی

برای ثبت برند تجاری در ابتدا باید اقدام به ثبت نام در سایت اداره مالکیت معنوی کنید. که این ثبت نام می تواند به صورت شخص حقیقی یا حقوقی صورت گیرد. پس از ثبت نام، اظهارنامه ای برای برند در این سایت تکمیل و ارسال کنید تا بتوانید برند تجاری خود را به ثبت برسانید. درخواست شما به کارشناس مربوطه ارجاع می شود. پاسخ به درخواست شما حدودا بین 15 تا 45 روز کاری زمان نیاز دارد تا جواب کارشناس به شما ابلاغ شود.

این مراحل شامل:

*ثبت نام اولیه درسامانه مالکیت معنوی

*دریافت یک برگه جهت مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی و دریافت گواهی امضا

*بارگذاری گواهی امضا شده از دفترخانه در سامانه ثبت تجاری و دریافت نام کاربری و کلمه عبور

*ثبت برند تجاری و مشخصات آن در بخش اظهارنامه برندها

*مراجعه به دفترخانه برای تایید اصل مدارک (مجوز) ارائه شده در اظهارنامه با توجه به طبقات مورد نظر در سامانه

*ارزیابی و بررسی مدارک ارائه شده توسط کارشناسان اداره ثبت علائم تجاری

پس از تشکیل پرونده و ارسال آن سه حالت برای پرونده شما پیش خواهد آمد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

 

انواع وضعیت های پرونده

تائید

در وضعیت نداشتن نقص، برای درخواست شما آگهی تقاضای ثبت برند تجاری صادر می شود. این آگهی باید در سایت روزنامه رسمی پرداخت و چاپ شود. چاپ روزنامه رسمی در 2 مرحله انجام می شود. مرحله ی اول هنگام تائید برند می باشد. یعنی با تائید پرونده شما برند شما در روزنامه های رسمی آگهی می شود. پس از چاپ آگهی، یک ماه فرصت برای اعتراض به برند درخواستی شما دارند. اگر شخص یا شرکتی به این علامت یا برند اعتراض دارد، با داشتن مدارک لازم باید به صورت رسمی به نام برند شما اعتراض کند.

اگر پس از یک ماه هیچ اعتراضی وجود نداشت. کارشناس هزینه دولتی یا حق الثبت برند را از شما دریافت می کند. پس از پرداخت هزینه مربوطه آگهی رسمی ثبت برند را برای شما صادر خواهد شد. پس از چاپ آگهی نوبت دوم گواهی برند شما به صورت الکترونیک صادر خواهد شد.

 

 

به صورت رد شده

در این حالت برند شما به دلایلی مانند تشابه، رد مدارک، مغایرت با قوانین و… رد شده و دیگر قابل پیگیری نیست. با توجه به اخطار ردی کارشناس، باید با ایجاد تغییر در علامت یا نام برند مجدداً اظهارنامه ارسال کنید.

 

 

در حالت رفع نقص

اگر پرونده شما تکمیل نباشد یا نقصی در پرونده شما وجود داشته باشد، با اخطار رفع نقص از طرف کارشناس مواجه خواهید شد. در این حالت می توانید پرونده را پیگیری کرده و پس از رفع نواقص دوباره پرونده شما به مرحله تائید برسد. آیا برای ثبت برند باید حضوری به اداره مالکیت صنعتی و معنوی رفت؟

در پروسه ثبت برند تجاری و لوگو و علامت تجاری، متقاضی لازم نیست جهت ثبت اظهارنامه ثبت برند تجاری شرکت به اداره مالکیت معنوی برود. لذا متقاضی برای تهیه و ارسال اظهار نامه ثبت برند، با مراجعه به سامانه اینترنتی مرکز مالکیت صنعتی و معنوی و ثبت درخواست ثبت و ارسال اظهارنامه، ثبت نام اولیه، خود را صورت می دهد.

در صورتی که قصد ثبت برند به صورت بین المللی دارید و می خواهید آن را در کشورهای دیگر به ثبت برسانید برند باید به صورت مادرید ثبت شود. برای ثبت برند مادرید باید به سایت زیر مراجعه کنید.

 

 

ثبت نارین مشاور شما در تمام مراحل می باشد، برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه ثبت شرکت با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



©2021 ثبت نارین | سامانه تخصصی ثبت شرکت, ثبت برند و رتبه بندی شرکت ها