شرایط ثبت برند لاتین

شرایط ثبت برند لاتین

شرایط ثبت برند لاتین

در این مقاله به توضیح برند و ثبت برند لاتین می پردازیم. برند یا علامت تجاری یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری که مشخص‌ کنندهٔ خدمات یا فروشندهٔ محصولی خاص باشد که به وسیلهٔ آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می‌گردد. عنوان قانونی برای برند، نشان تجاری است. برند مجموعه گره‌های ذهنی یا تداعیات کارکردی، احساسی، عقلی و مزیت‌هایی است که ذهن بازار هدف را اشغال نموده‌ است. تداعی معانی تصاویر و نشانه ها با برند یا مزایا و فواید یک برند است.

 

شرایط ثبت برند لاتین

شرایط ثبت برند لاتین

 

این مزایا یا فواید برند است که مبنای تصمیم‌گیری برای خرید آن واقع خواهد شد. مخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن یا هرگونه ارتباطی با آن به صورت مفهومی، دیداری یا لفظی صفات و ویژگی‌های برند را در ذهن و قلب خود تداعی می‌کند. برند شامل همه احساسات، ویژگی‌ها و مفاهیمی که به یک نام گره خورده‌ است. برند، برداشت مردم و افراد از یک نام است.

در فارسی واژهٔ برند معمولاً برای اشاره به محصول یا خدمتی به‌کار می‌رود که ارزش اعتباری و اجتماعی بالایی داشته باشد. به بیان دیگر «برند» دارای ماهیت اجتماعی است و برندهای قدرتمند آن‌هایی هستند که افراد نسبت به آن‌ها حس مالکیت دارند. برای مثال می‌گویند: «این مارک، اسم مارک دلخواه من است.»
برند های برتر هیجان و عواطف مصرف‌کنندگان خود را برانگیزند. مشتریان نیز به این نام‌ها اعتماد دارند. از آن‌ها انتظار خلق ایده‌های برتر و نوآوری در محصولاتشان را دارند.

در این راستا موضوع وفاداری به برند از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه شرکت‌ ها می‌باشد و شرکت‌ها همواره به دنبال راه‌هایی برای کسب و جلب وفاداری مشتریان می‌باشند. یکی از مهم‌ترین معیارهای وفاداری به برند، عامل یادآوری و بازآوری برند با گروه کالایی خاص است که زمینه را برای خریدهای مجدد مشتریان فراهم می‌آورد.

 

 

شرایط ثبت برند لاتین

طبق قانون تجاری ایران اداره مالکیت معنوی به عنوان متولی ثبت برند در ایران شناخته می شود. این اداره متناسب با قوانین و مقررات خاص خود و قوانین و مقررات بین المللی ثبت برند عمل می کند. در صورتیکه برند های تجاری برخی از شرایط را نداشته باشند از ثبت برند سر باز خواهد زد و برند برگشت داده می شود. یکی از این موضوعات داشتن حروف لاتین در برند و علامت تجاری است. مگر اینکه صاحب برند به دلایل اقتصادی و تجاری و شرایط شرکت خود با سایر شرکت ها و نهاد های بین المللی در ارتباط باشد و یا متولی صادراتی و وارداتی باشد که در این صورت باید حتما کارت بازرگانی قانونی داشه باشد.

بنابراین افرادی که خواهان ثبت برند لاتین هستند باید حتما به همراه درخواست و اظهارنامه ثبت برند خود کارت بازرگانی شرکت و یا شخص حقیقی را هم ارائه نمایند. اشخاص حقیقی و حقوقی که کارت بازرگانی نداشته باشند تا زمانیکه این کارت را قانونا دریافت نکنند اجازه ثبت برند و یا علامت تجاری لاتین نخواهند داشت.

 

 

نحوه ثبت برند لاتین

همان گونه که گفته شد برای ثبت برند لاتین باید کارت بازرگانی داشت. در صورت داشتن این کارت، می توان ثبت برند خود را با حروف انگلیسی درخواست کرد. تفاوتی ندارد که این حروف فارسی باشند که به لاتین نوشته شده اند و یا اینکه ریشه لاتین دارند در هر صورت چنانچه فونت به کار رفته شده لاتین باشد باید شرایط ثبت لاتین یعنی کارت بازرگانی ارائه و درخواست شود.

پس از آن باید مدارک تهیه و سایر موارد همانند ثبت برند فارسی انجام خواهد شد. برای ثبت برند های فارسی الزامی به بررسی سایر برندها در کشور های دیگر نیست. ولی چنانچه متقاضی ثبت برند لاتین باشید درخواست شما با قوانین و شرایط بین المللی برند هم بررسی خواهد شد. باید استعلام شود که نمونه برند شما در هیچ کشور دیگری وجود نداشته باشد. همچنین شرایط برند شما مطابق با استاندارد های توافقنامه مادرید و پروتکل الحاقی آن باشد. به همین دلیل استعلام و بررسی ثبت برند زمان بیشتری خواهد برد. ضمن اینکه ثبت برند لاتین در پرداخت مالیات و عوارض شرکت دخالتی ندارد و به هیچ عنوان دلیل نمی شود که شما با داشتن برند لاتین مالیات و عوارض بیشتری پرداخت کنید.

 

 

مدارک لازم برای ثبت برند لاتین:

کپی مدارک شرکت و یا شخص حقیقی

کارت بازرگانی به نام شرکت و یا شخص متقاضی

ثبت برند و یا علات تجاری لاتین مراحل پیچیده تری نسبت به ثبت برند فارسی دارد. تهیه اظهارنامه آن متفاوت و نوع درخواست هم به شکل دیگری خواهد بود. به دلیل عدم شناخت این مسائل اغلب متقاضیان دچار اشتباه می شوند. بنابر این بهتر است با کارشناسان باتجربه مشاوره نمایید.

👈 حتما بخوانید :

 

 

ثبت نارین مشاور شما در تمام مراحل می باشد، برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه ثبت شرکت با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



©2021 ثبت نارین | سامانه تخصصی ثبت شرکت, ثبت برند و رتبه بندی شرکت ها