جواز تاسیس

جواز تاسیس

جواز تاسیس

جواز تاسیس یک مجوز اولیه است که به اشخاص حقیقی یا حقوقی برای فعالیت یا سرمایه‌گذاری در زمینه های تولیدی و اقتصادی داده می‌شود. در این جواز اجازه فعالیت در یکی از شهرک‌های صنعتی در جواز نام برده شده است. با امکاناتی که در مجوز پیش‌بینی شده مشغول به تولید کالاهایی که در گواهی ذکر شده می شوند. این موافقت به معنی عدم اخذ مجوزهای دیگر مرتبط با موضوع فعالیت نمی‌باشد.

 

جواز تاسیس

جواز تاسیس

 

جواز تاسیس

 

مرجع صدور جواز تأسیس برحسب نوع فعالیت متفاوت است، بطور مثال:
اگر نوع فعالیت تولید محصولات کشاورزی باشد باید جواز تأسیس از وزارت جهاد کشاورزی گرفته شود.

از تاریخی که جواز تاسیس صادر می‌شود تا یک سال اعتبار دارد. بعد از یک‌سال قابل باید تمدید شود. چنانچه متقاضی اقدام به تمدید نکند، جواز خود به خود از اعتبار خارج و باطل می‌شود. جواز تاسیس امکان انتقال به غیر دارد. هر زمان فردی قصد دریافت جواز تاسیس داشته باشد باید مشخص شود که قرار است طرح برای شرکت خاصی یا فرد خاصی راه اندازی شود. در صورتی‌که تحت شرکت خاصی است، جواز بصورت حقوقی و در غیر اینصورت بصورت حقیقی صادر می‌شود.

 

مزایای اخذ جواز تاسیس

*تخصیص زمین صنعتی در شهرک‌های صنعتی به نرخ مصوب دولتی با پرداخت تنها ۳۰% نقد و ۷۰% اقساط ۳۶ ماهه (هر سه ماه یک قسط)

*ثبت برند فارسی برای محصولات در اداره ثبت علایم تجاری

*امکان شرکت در نمایشگاه‌های تجاری داخلی و خارجی

*امکان دریافت وام و تسهیلات دولتی با سود تولیدی و تنفس یک الی دو سال و بازپرداخت بلند مدت

*در دسترس بودن پیش طرح توجیهی (PFS) تایید شده توسط کارشناسان مرجع صادر کننده برای ارائه و جذب سرمایه‌گذاری

 

 

مراجع صادر کننده جواز تاسیس

برحسب نوع فعالیت اقتصادی مدنظر کار سرمایه‌گذار، مرجع صادر کننده جواز تاسیس متفاوت می‌باشد. برای عمده فعالیت‌های صنعتی مرجع صادر کننده وزارت صنعت معدن تجارت می‌باشد. ولی سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها مانند: سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری و صنایع دستی، وزارت کشور در حوزه NGO و احزاب، وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تولیدات و صنایع کشاورزی و غذایی و وزارت کار و تعاون در حوزه کارآفرینی و مشاغل خانگی اقدام به صدور جواز تأسیس برحسب قوانین جاری می نمایند.

 

 

مدت زمان لازم برای اخذ جواز تاسیس

مدت زمان لازم بر حسب سازمان و مرجع صادر کننده جواز تأسیس متفاوت می‌باشد. این مدت زمان برای جواز تأسیس‌ صادره از وزارت صنعت و معدن و تجارت بطور متوسط ۱۵ روز تا ۲ ماه می‌باشد. مدت زمان لازم برای اخذ جواز تأسیس از وزارت جهاد کشاورزی بین ۲ ماه الی ۴ ماه می‌باشد. همچنین مدت زمان لازم برای صدور جواز تأسیس از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ۲ الی ۳ ماه می‌باشد.

 

 

روش اخذ جواز از وزارت صنعت

– ثبت‌نام در سایت بهین یاب

– دریافت نام کاربری و کلمه عبور

– نوشتن طرح توجیهی و …

– پس از این مراحل باید منتظر بود تا ثبت‌نام توسط کارشناس مربوطه بازبینی شود و درصورت عدم ایراد منجر به صدور جواز تاسیس شود.

– هنگام گرفتن جواز تاسیس باید به این مسأله توجه داشت که در یک جواز کالاهای مرتبط باهم باید ذکر گردد چون هر کالا یک کد آیسیک دارد که باید به یکدیگر مرتبط باشند.

– پس از صدور جواز تاسیس می‌توان نسبت به اخذ پروانه بهره‌برداری اقدام کرد یعنی قبل از صدور پروانه باید جواز تاسیس گرفته شود.

نکته: هر شخص و هر شرکت فقط یک‌بار می‌تواند در سایت بهین یاب ثبت‌نام کرده و username و password بگیرد. یعنی هر کدملی و هرشناسه ملی فقط یک‌بار در سایت ثبت‌نام می‌شود. باید بعد از ثبت‌، نام کاربری و کلمه عبور را به‌خاطر بسپارد.

 

مراحل و مدارک اخذ جواز از صنایع

– کپی مدارک هویتی جهت اشخاص حقیقی و کپی مدارک شرکت و مدارک هویتی مدیرعامل جهت اشخاص حقوقی

– تکمیل فرم‌های مربوطه

– ارسال از طریق سایت وزارت صنعت معدن و تجارت

– پیگیری از کارشناس

– حضور در سازمان

– تأیید توسط کارشناس

– تایپ جواز

– امضا توسط رییس سازمان

– دریافت


 

ثبت نارین مشاور شما در تمام مراحل می باشد، برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه ثبت شرکت با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



©2021 ثبت نارین | سامانه تخصصی ثبت شرکت, ثبت برند و رتبه بندی شرکت ها