ثبت موسسات غیر تجاری

ثبت موسسات غیر تجاری

ثبت موسسات غیر تجاری

موسسات غیر تجارتی ، موسساتی هستند که برای مقاصدی غیر از تجارت ،  مانند: امور علمی یا ادبی یا امور خیریه و …  تشکیل می شود

تشکیلات و موسسات غیر تجاری می توانند عناوینی از قبیل انجمن،کانون یا بنگاه و امثال آن داشته باشند ولی اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف موسسات مزبور ممکن نخواهد بود.

این موسسات طبق ماده ۵۸۴ قانون تجارت از تاریخ ثبت،شخصیت حقوقی پیدا می کنند و می توانند عناوینی از قبیل انجمن،بنگاه،کانون و امثال آن را اتخاذ کنند.

ثبت موسسات غیر تجاری

انواع موسسات غیر تجاری :

الف)موسساتی که هدفش جلب منافع و تقسیم آن بین اعضاء خود نباشد.
اینگونه موسسات اصطلاحاَ موسسات غیر انتفاعی نامیده می شوند.
موسسات خیریه و انجمن های اسلامی و تخصصی و احزاب و صندوق های قرض الحسنه و گروه های سیاسی را می توان از موسسات غیر انتفاعی دانست.

ب)موسساتی که هدفش جلب منافع مادی و تقسیم منافع مذکور بین اعضاء خود یا غیر باشد مانند کانون های فنی و حقوقی و موسساتی که هدفشان ارائه خدمات شهری از قبیل نظافت و فضای سبز است.

 

مدارک لازم جهت ثبت موسسات غیر تجاری

۱-دو نسخه تقاضانامه ثبت موسسه که به صورت چاپی است.

۲-تنظیم اساسنامه حداقل در ۲ نسخه

۳-تنظیم صورتجلسه مجمع موسسین حداقل در ۲ نسخه

۴-اخذ مجوز در خصوص موضوع موسسه

تذکرات:

۱-حداقل شرکاء نباید کمتر از دو نفر باشد.

۲-قید سرمایه به هر میزان مجاز است.

۳-بر طبق ماده ۵۸۶ قانون تجارت،موسسات و تشکیلاتی را که مقاصد آن ها مخالف با انتظامات عمومی یا نامشروع باشد نمی توان ثبت کرد.

۴-در موسسات غیر تجاری که هدفشان غیرانتفاعی است می بایستی هنگام درخواست ثبت توسط اداره ثبت شرکت ها مراتب از اداره کل اطلاعات نیروی انتظامی استعلام شود و پس از وصول پاسخ مثبت،نسبت به ثبت اقدام خواهد کرد.

۵-در موسسات غیر تجاری که هدفشان جلب منافع مادی است موسسین باید نسبت به اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند.

 

روش و مراحل ثبت

لازم به ذکر است در هر یک از مراحل ثبت شرکت ، چنانچه ابهام و یا سوالی داشتید می توانید با کارشناسان ما در ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل نمایید.

۱-تکمیل فرم تقاضانامه و امضاء آن توسط کلیه شرکاء

۲-تنظیم صورتجلسه موسسین و امضاء آن توسط شرکاء

۳-تنظیم اساسنامه و امضای ذیل کلیه صفحات توسط شرکاء

۴- مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها به نشانی www.irsherkat.ssaa.ir

۵-تکمیل اطلاعات خواسته شده در سامانه و انتخاب ۵ نام به ترتیب اولویت

۶-سپس کارشناس حقوقی به بررسی اطلاعات وارد شده می پردازد،اگر دارای نقص باشد برای شما درسامانه ابلاغ رفع نقص ارسال می گردد و باید نقص را رفع نمایید ودر صورت عدم نقص اطلاعات ، آن را تاًیید می کند.

پس از پذیرش اینترنتی ، باید نسخ اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن ها را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال نمایید.

۸-با تکمیل فرم ها و ارسال آن به اداره ی ثبت شرکت ها اگر صورتجلسه ی شما دارای نقص باشد ، برای شما ابلاغ رفع نقص ارسال می شود و باید رفع نقص نمایید و در حالتی دیگر حتی ممکن است صورتجلسه ی شما رد شود که در این حالت دلایل رد صورتجلسه طی ابلاغیه ای به شما اعلام می گردد تا نسبت به صدور صورتجلسه ی جدید اقدام نمایید.

۹- چنانچه صورتجلسه شما مورد پذیرش قرار گرفت،مسئول اداره ،دستور ثبت در دفتر ثبت شرکت ها را صادر می نماید و مشخصات محتویات در دفاتر مخصوص ثبت می شود.
مسئول دفتر شروع به ثبت و پیش نویس آگهی تاسیس شرکت در دفتر ثبت شرکت ها می نماید و بعد از احراز هویت متقاضی(اصالتاَ یا وکالتاَ)در ذیل ثبت دفتر از متقاضی امضاء اخذ می نماید. توسط مسئول مربوطه یک نسخه از مدارک اعم از اساسنامه،صورتجلسه و تقاضانامه که اداره ثبت شرکت ها آن ها را مهرکرده است به متقاضی تسلیم می شود.

۱۰- درج در روزنامه کثیرالانتشار و روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران.

 

برای ثبت شرکت و موسسه خود با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



©2021 ثبت نارین | سامانه تخصصی ثبت شرکت, ثبت برند و رتبه بندی شرکت ها