تمدید و ابطال جواز تاسیس

تمدید و ابطال جواز تاسیس

جواز تاسیس

جواز تاسیس، به افراد حقیقی و حقوقی اجازه شروع فعالیت تولیدی یا اقتصادی را می دهد. درواقع برای انجام فعالیت های مختلف در هر صنفی است. پس از اخذ این مجوز ممکن است شما با مسائل گوناگونی روبه‌رو شوید. از جمله مسائلی که پس از اخذ این مجوز با آن روبه‌رو می شویم تمدید، اصلاح و ابطال جواز تاسیس است. ما در این مطلب به توضیح در خصوص تمدید، ابطال و اصلاح جواز تاسیس می پردازیم.

 

 

تمدید و ابطال جواز تاسیس

 

 

جواز تاسیس

جواز اخذ شده توسط افراد حقیقی و حقوقی برای فعالیت اقتصادی را جواز تاسیس می گویند. این مجوز متناسب با نوع فعالیت انتخاب می شود. برای هر فعالیتی باید جواز تاسیس از مرجع مربوطه اخذ کرد. برای مثال مجوز تاسیس تولید تجهیزات پزشکی باید از سازمان وزارت بهداشت اخذ شود. اگر نوع فعالیت تولید محصولات کشاورزی باشد، باید جواز از وزارت جهاد کشاورزی گرفته شود. جواز را می توان انتقال داد. بهترین روش ثبت نام جدید در سایت و اخذ جواز است. برای گرفتن جواز باید در سایت مربوطه ثبت نام کرد. بعد از ثبت تاییدیه از سمت مدیریت دریافت می شود. در طی اخذ مجوز باید با چک کردن پرونده و پیگیری از کارشناسان مربوطه، مراحل اخذ مجوز را پیگیری کرد.

 

تمدید جواز تاسیس

جواز تاسیس هم مانند سایر مجوزها دارای مدت اعتبار است. بعد از پایان اعتبار باید تمدید شود. مدت اعتبار جواز یک ساله است. هر ساله دارندگان این مجوزها باید آن را تمدید کنند. جوازها از طرف سازمان برای مشاغل مختلف صادر می شود. برای تمدید ۱۴ هفته تا یک ماه باید به مرجع صادر کننده جواز مراجعه کرد. تمدید جواز به معنی بهره گیری مجدد از امتیازات است.

جوازها از صنوف مختلفی صادر می‌شود. بنابراین برای تمدید هر جوازی، مدت زمان مشخصی تعیین شده است. به عنوان مثال وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تمدید مجوزهایی که از طرف این سازمان برای مشاغل مختلف صادر شده مدتی بین ۱۴هفته تا یک ماه را تعیین کرده‌ است. در طی این مدت صاحبان کسب وکار و شرکت ها باید نسبت به تمدید جواز خود اقدام کنند. وزارت جهاد کشاورزی مدتی بین ۲ تا ۴ ماهه را در اختیار مشاغل تحت پوشش خود برای تمدید گذاشته است.

 

شرایط تمدید جواز تاسیس

اعتبار جواز تاسیس یک ساله است. در این مدت دارنده مجوز باید وضعیت پیشرفت پروژه را به سازمان صادر کننده مجوز ارائه کند. ارائه گزارش ها حتی شامل صفر درصد پیشرفتت با ذکر مشکلات الزامی است. امکان تمدید جواز در پایان سال، در صورت تهیه زمین امکان پذیر است. وگرنه احتمال تمدید جواز تاسیس برای سال دوم صفر است.

 

مدارک تمدید جواز تأسیس

۱- فرم تمدید جواز تأسیس

۲- دفترچه قرارداد زمین یا اجاره نامه منابع طبیعی

 

مراحل تمدید جواز تأسیس

ورود به سایت ثبت‌نام


 

 

ورود به حساب کاربری

در قسمت سرمایه گذاری، تمدید جواز را انتخاب و سپس نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.

 نکته: وارد کردن آخرین اطلاعات متقاضی در قسمت اعلام پیشرفت طرح های سرمایه گذاری (طرح های نیمه تمام) پیش درآمد ورود اطلاعات در سامانه است.

 

انتخاب جواز:

ابتدا در جدول شماره یک جواز را انتخاب می کنیم. سپس در جدول پایین صفحه سایر مجوزها همراه با مشخصات ظاهر می‌شود. باید جواز مورد نظر را انتخاب کنید.

 

مدارک:

باید اطلاعات خواسته شده تکمیل شود. سپس مشخصات را در فایل وارد کرد. در نهایت هم باید تایید شود. پس از تائید کارشناس، مجوز تأسیس شما تمدید می‌شود.

 

ثبت نام اینترنتی فقط یکبار و از سوی یک نفز یا شرکت انجام می شود. بهتر است بدانیم که جواز برای اخذ پروانه های دیگر شامل پروانه بهره برداری ضروری است.

 

اصلاح جواز تاسیس

در موارد زیر اصلاح مجوز صورت می‌گیرد:

*به‌منظور حذف و اضافه با کم‌ و زیاد کردن محصولات تولیدی یا ظرفیت های موجود در جواز تأسیس.

*مکان اجرای پروژه، مساحت زمین مورد نیاز یا زیربنا.

*کم‌ و زیاد کردن مواد اولیه موردنیاز، لیست ماشین آلات و نحوه تأمین و قیمت آنها.

*هزینه های جاری ازجمله حقوق گمرکی و…

 

مدارک موردنیاز جهت اصلاح جواز تاسیس

۱- کارت ملی و شناسنامه.

۲- معرفی نامه از شرکت.

۳- آگهی آخرین تغییرات و آگهی تاسیس.

۴- جواز تاسیس صنعتی.

 

مراحل اصلاح جواز تاسیس

۱- مراجعه به سازمان صنعت و معدن.

۲- مشخص شدن کارشناس مربوطه.

۳- مراجعه به سایت بهین یاب به آدرس.

۴- ورود به بخش سرمایه گذاری.

۵- ورود به بخش اصلاح جواز.

۶- تکمیل گام های انتخاب جواز-عمومی-فنی و سرمایه گذاری.

۷- تائید نهایی ثبت‌نام توسط متقاضی.

۸- مراجعه متقاضی به سازمان به همراه مدارک مورد نیاز.

۹- صدور اصلاح جواز تأسیس.

 

ابطال جواز تاسیس

در موارد زیر جواز تاسیس باطل می‌شود:

۱- در صورت درخواست متقاضی.

۲- اتمام اعتبار و عدم احراز شرایط جهت تمدید آن.

در صورت وقوع هر یک از موارد بالا مجوز صادره فاقد اعتبار می شود. سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دفتر آمار و فناوری اطلاعات، اقدام به ابطال و حذف جواز می کنند. با ابطال مجوز کلیه امتیازهای واگذاری از جمله زمین، تسهیلات و… پس گرفته می شود.

 

 

ثبت نارین مشاور شما در تمام مراحل می باشد، برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه ثبت شرکت با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



©2021 ثبت نارین | سامانه تخصصی ثبت شرکت, ثبت برند و رتبه بندی شرکت ها