تمدید بازرس و هیئت مدیره شرکت

تمدید بازرس و هیئت مدیره شرکت

تمدید بازرس و هیئت مدیره شرکت

 

تمدید بازرس و هیئت مدیره شرکت

تمدید بازرس و هیئت مدیره شرکت

 

تمدید بازرس و هیئت مدیره شرکت

هرگونه تمدید بازرس و هیئت مدیره شرکت‌ها اعم از تغییر در ترکیب بازرسان و اعضای هیئت مدیره باید در روزنامه رسمی کشور آگهی شود. این قانون برای تمام انواع شرکت‌ها و کسب ‌و کارها صادق است. در متن‌های قانونی، به فرایند انجام این تغییرات « تمدید بازرس و هیئت مدیره شرکت» می‌گویند. تمدید بازرسین و هیئت مدیره شرکت‌های سهامی خاص با هیات مدیره و بازرسین شرکت‌های با مسئولیت محدود تفاوت چندانی ندارد. تولیدکنندگان صنعتی معمولاً به سرمایه‌گذاران متعدد نیاز دارند و سهام‌داران حق دارند در تصمیم‌گیری‌‌های شرکت سهیم باشند. در واقع، هیئت مدیره شرکت‌ها عموماً برای مدیریت سرمایه‌گذاران تشکیل می‌شود و تعویض افراد و اصلاح اعضا امری طبیعی و رایج است. از طرف دیگر، بازرسان شرکت‌ها نیز نمایندگان قانونی سرمایه‌گذاران برای نظارت بر عملکرد مدیران هستند و تمدید بازرسان شرکت نیز باید طبق قوانین انجام گیرد.

 

مدارک لازم 

اقدام برای این کار به مدارکی نیاز دارد که باید به تأیید مراجع رسمی برسد.
مدارک لازم برای تمدید بازرسین و هیات مدیره شرکت‌های با مسئولیت محدود با مدارک لازم برای تمدید هیئت مدیره و بازرسین شرکت‌های سهامی خاص یکسان است.
این مدارک به شرح زیر هستند:

مدارک مبنی بر ثبت شرکت.

صورت‌جلسه‌هایی که به امضای تمام اعضا رسیده‌اند.

مدارک شناسایی بازرسان شرکت یا اعضای جدید هیئت مدیره.

– آگهی آخرین تغییرات بازرس و هیئت مدیره شرکت در روزنامه رسمی کشور.

وجود همۀ این مدارک الزامی است.

 

نحوه تمدید بازرس و هیئت مدیره شرکت

رسیدن به تصمیمی مشترک و مورد قبول همۀ اعضا دشوار است اما برای تمدید بازرسین شرکت و هیات مدیره، برگزاری این جلسه‌ها الزامی است.

پس از انجام گفت‌وگوها و آماده کردن مدارک لازم باید مراحل زیر را برای نهایی کردن تمدید بازرس و هیئت مدیره شرکت طی شود:

– نگارش صورت‌جلسه‌های مرتبط و امضای آن توسط تمامی اعضا.

 ثبت تمامی مدارک لازم برای تمدید بازرسان شرکت و هیئت مدیره در سامانه ثبت شرکت‌ها.

 پرداخت هزینه‌ها با مراجعه به اداره ثبت شرکت‌ها.

 ارسال مدارک لازم با پست.

– درج آگهی در روزنامه رسمی و پرداخت هزینه‌های آن.

 

هزینه 

هزینه‌های ثبت تغییرات بازرسین و هیات مدیره شرکت کاملاً شفاف و روشن هستند. این هزینه‌ها در برگیرندۀ مبالغی برای انجام اقدامات قانونی و ثبت صورت‌ جلسه‌ها است.
جدیدترین فهرست آن همیشه در وب‌سایت ثبت شرکت‌ها در دسترس است.

علاوه بر این هزینه‌های دولتی، مبلغی نیز برای چاپ آگهی تمدید بازرس و هیئت مدیره شرکت در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران باید بپردازید.

همچنین همیشه می‌توان برای انتشار آگهی تمدید بازرسان شرکت و هیئت مدیره در روزنامه‌های کثیرالانتشار نیز اقدام کرد. این مورد آخر الزام قانونی ندارد اما برای اطلاع‌رسانی در این زمینه سودمند خواهد بود.

 

قوانین

اعضای هیئت مدیره مهم‌ترین ارکان سازمانی هر شرکتی هستند. این افراد، تحت نظارت بازرسان شرکت، اساسی‌ترین تصمیمات را اتخاذ می‌کنند. به همین دلیل، مقررات و اساسنامه‌هایی وجود دارد که رعایت آنها برای تمامی اشخاص الزامی است.

تمام جابه‌جایی‌ها و انتصاب‌هایی که در بازرسین و هیات مدیره شرکت‌های با مسئولیت محدود یا بازرسین و هیات مدیره شرکت‌های سهامی خاص انجام می‌گیرد باید طبق همین قوانین باشد.

در این زمینه، توجه به انجام تمام تشریفات قانونی مثل برگزاری منظم جلسات و امضا شدن صورت‌جلسه‌ها به دست تمامی اعضا بسیار ضروری است.
همچنین زمان‌بندی صحیح انجام کارها از جمله ثبت به موقع آگهی تمدید بازرس و هیئت مدیره شرکت در روزنامه رسمی کشور بسیار اساسی است.

 

ثبت نارین مشاور شما در تمام مراحل ثبت شرکت می‌باشد، برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه تمامی امور ثبت شرکت با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



©2021 ثبت نارین | سامانه تخصصی ثبت شرکت, ثبت برند و رتبه بندی شرکت ها