اقدامات ضروری پس از ثبت شرکت

اقدامات ضروری پس از ثبت شرکت

اقدامات ضروری پس از ثبت شرکت

پس از ثبت شرکت شما مجاز به انجام کلیه فعالیت های مندرج در موضوع شرکت خود، به طور رسمی هستید. اما باید برخی از اقدامات را به صورت ضروری پس از ثبت شرکت انجام دهید. عدم انجام آنها باعث ایجاد مشکلات و جریمه های مالی می شود. در خصوص بعضی از اقدامات قانون امری وجود دارد و در صورت عدم انجام آن ضمانت‌ های اجرایی و مجازات مربوطه اعمال می شود. یک سری اقداماتی هم وجود دارند که انجام آن‌ها مفید بوده ولی اجباری نیست. پس این اقدامات به دو دسته اجباری و اختیاری تقسیم می شود.

 

اقدامات ضروری پس از ثبت شرکت

اقدامات ضروری پس از ثبت شرکت

 

اقدامات ضروری پس از ثبت شرکت

پلمپ دفاتر تجاری شرکت شامل دفتر روزنامه و دفتر کل

این دفاتر مخصوص درج حساب‌های مالی شرکت بعد از تأسیس تا پایان سال مالی است. در واقع هر شرکت برای هر سال مالی خود که معمولاً از فروردین تا پایان اسفند ماه است، (سال مالی در اساسنامه شرکت قید می شود.) یک سری دفتر مالی که شامل یک جلد دفتر روزنامه و دفتر کل است را تهیه می کند. این دفاتر توسط اداره دارایی و ثبت شرکت‌ها پلمپ و به‌ اصطلاح ورق شماری و منگوله‌دار می شود. به شمارش ورق‌های دفاتر و قید نام شرکت و منگوله‌دار کردن آن‌ها پلمپ دفاتر گفته می‌شود.

نکته: زمان تهیه این دفاتر پس از تأسیس شرکت یک هفته است. قبل از شروع سال مالی این دفاتر باید اخذ شود. اولین اقدام پس از ثبت، اخذ پلمپ دفاتر مالی شرکت است. در صورت عدم تهیه آن جریمه مالیاتی خواهید شد.

 

 

تشکیل پرونده دارایی و دریافت کد اقتصادی

اقدام اجباری بعدی پس از ثبت شرکت تشکیل پرونده دارایی است. مطابق قانون مالیات‌های مستقیم هر شرکت پس از تأسیس ۲ ماه فرصت دارد تا در دارایی منطقه خود تشکیل پرونده دهد. شرکت باید مدارک خود را تسلیم دارایی کند، در غیر این صورت مشمول جریمه دو برابر حق التمبر عادی می شود. برای تشکیل پرونده دارایی ابتدا تعیین حوزه شده و حوزه مالیاتی شما مشخص می شود. سپس با مدارک لازم باید به حوزه مربوطه مراجعه و تشکیل پرونده دارایی دهند.

 

دریافت کد اقتصادی

جهت انجام فعالیت شرکت و دریافت وجه مالی از طرف معامله باید کد اقتصادی شرکت را اعلام کنید. در واقع یکی از شرایط فاکتور رسمی و قابل‌ قبول برای دارایی اخذ کد اقتصادی در فاکتورها است. این کد توسط همان حوزه مالیاتی به شرکت شما تعلق می‌گیرد. سپس با پست به آدرس اعلامی ارسال خواهد شد.

 

 

ثبت ‌نام مالیات ارزش‌افزوده و دریافت کد ارزش‌افزوده

شرکت‌ها یا اشخاص حقوقی ۲ نوع مالیات به دولت پرداخت می کنند:

* مالیات عملکرد: شرکت ها پس از پایان سال مالی و ارائه اظهارنامه، مبلغ مالیات خود را پرداخت می کنند.

* مالیات ارزش ‌افزوده: باید به‌ صورت سه ماه یک‌ بار پرداخت شود. برای این منظور نیز باید در سامانه مربوطه و اداره ارزش ‌افزوده ثبت‌ نام کنند. کد ارزش ‌افزوده دریافت کرده در غیر این صورت مشمول جریمه مالیات ارزش ‌افزوده خواهند شد.

 

 

دریافت کد کارگاه از بیمه تأمین اجتماعی

در صورتی‌ که شرکت دارای کارمند باشد باید کد کارگاهی بیمه را دریافت کرده باشد. سپس لیست بیمه افراد را تهیه‌ کند. سپس این کد را به بیمه تأمین اجتماعی ارائه دهد. هر کارفرمایی طبق قانون کار مکلف به پرداخت حق بیمه کلیه کارمندان و کارگران خود اعم از موقت یا دائم است.

 

 

اقدامات اختیاری پس از ثبت شرکت

– ثبت لوگوی شرکت و نام تجاری شرکت (ثبت علامت).

– اخذ کارت بازرگانی در صورت مبادرت به صادرات و واردات.

– تهیه برنامه حسابداری و مالی شرکت و استخدام حسابدار.

– داشتن سربرگ و کارت ویزیت و ست اوراق اداری.

– طراحی و ساخت سایت شرکت.

– افتتاح حساب بانکی و اخذ دسته‌ چک شرکت و…

 

 

 

ثبت نارین مشاور شما در تمام مراحل می باشد، برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه ثبت شرکت با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

1 دیدگاه

  1. […] بخوانید: اقدامات ضروری بعد از ثبت شرکت – فعالیت هایی که قبل از ثبت شرکت نیاز به اخذ مجوز […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



©2021 ثبت نارین | سامانه تخصصی ثبت شرکت, ثبت برند و رتبه بندی شرکت ها